خط هایپرلوپ انتقال بار با سرعت کم سابقه راه اندازی می شود

    کد خبر :271348

اگر چه فناوری نوظهور هایپرلوپ در اصل برای انتقال مسافر با سرعت بالا ابداع شده، اما قرار است از این خطوط برای انتقال کالا با سرعت ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت نیز استفاده شود.

به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، شرکت ویرجین هایپرلوپ وان از ارائه خدمات جدیدی به نام کارگواسپید خبر داده که در صورت نهایی شدن انتقال بار و کالا را با سرعت کم سابقه ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت بر روی زمین ممکن می کند.

ویرجین هایپرلوپ وان برای ارائه این خدمات قراردادی را در سال ۲۰۱۶ با یکی از پیمانکاران فرودگاه دوبی به امضا رسانده است تا پس از تکمیل خطوط هایپرلوپ در دوبی از این فناوری برای انتقال سریع کالا از دوبی به دیگر نقاط امارات استفاده شود.

کارشناسان بر این باورند که تا سال ۲۰۵۰ میزان حمل و نقل بار در مقایسه با امروز چهار برابر خواهد شد و لذا استفاده از فناوری هایپرلوپ می تواند در کنار استفاده از هواپیما، راه آهن و کامیون بسیاری از مشکلات امروزی را برطرف کند.

با استفاده از کپسول های هایپرلوپ که در شرایط خلاء در درون لوله های عریض با سرعت بسیار بالا حرکت می کنند می توان باری را که یک کامیون در عرض چهار روز به مقصد می رساند، در عرض ۱۶ ساعت به مقصد رساند. هزینه استفاده از این خدمات تقریبا یک پنجم استفاده از هواپیما و ۱.۵ برابر بیشتر از هزینه استفاده از کامیون است.

ویرجین هایپرلوپ وان هم اکنون در حال طراحی یک خط آزمایشی ۱۰ کیلومتری هایپرلوپ در ابوظبی پایتخت امارات است و با تکمیل آن طی کردن مسیرهای سه تا چهارساعته را در عرض ۲۵ دقیقه ممکن می سازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید