آیا پلاستیک‌های قابل بازیافت می‌توانند به کاهش آلودگی کمک کنند؟

    کد خبر :271110

با افزایش میزان آلودگی پلاستیک، پیدا کردن راه‌های موثر برای مبارزه با افزایش آلودگی‌های پلاستیکی بسیار مهم است.

به گزارش ایسنا به نقل از «تکنولوژی»، محققان نوع جدیدی از پلاستیک را تولید کرده‌اند که می‌تواند بارها و بارها بازیافت شود. بطری‌های آب در افزایش آلودگی‌های پلاستیکی نقش دارند و همه می‌دانند که این بطری‌ها در بازیافت ضعیف هستند و اگر هم بازیافت شوند مواد پلاستیکی با کیفیت پایینی تولید می‌کنند.

پلاستیک، در دنیای امروزی بسیار کاربرد دارد اما از تاثیرات آن بر محیط طبیعی نمی‌توان گذشت. پلاستیک‌ها اگر هم بازیافت شوند، باز هم تکه‌های کوچک آن‌ها وارد بدن حیوانات می‌شوند و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

کارشناسان اظهار کردند: تا سال ۲۰۵۰ پلاستیک‌های دریا از تعداد ماهی‌ها بیشتر خواهند شد، اما این نگرانی خیلی طولانی نخواهد بود.

گروهی از شیمیدانان دانشگاه ایالتی کلرادو اخیرا نوع جدیدی از پلاستیک تولید کرده‌اند که می‌تواند به لحاظ تئوری به تعداد نامحدودی بازیافت شود.محققان به سرپرستی پروفسور یوجین چن اظهار کردند: پلاستیک‌های قابل بازیافت، می‌توانند تقاضا برای پلاستیک‌های معمولی را کاهش دهند و به تلاش در کاهش آلودگی پلاستیک کمک کنند.

با افزایش میزان آلودگی پلاستیکی، پیدا کردن راه‌های موثر برای مبارزه با افزایش این نوع آلودگی‌ها بسیار مهم است. مواد تولید شده دارای ویژگی‌هایی از جمله قدرت بالا، دوام زیاد و مقاوم در برابر حرارت هستند.

نتایج این بررسی در مجله Science ارائه شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید