عقب‌گرد 473 واحدی شاخص کل بورس امروز یکشنبه

    کد خبر :271102

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد تداوم ریزش نماگرهای منتخب خود هم زمان با انتشار خبرهای داغ برجامی بود که به نظر می‌رسید با تداوم اصلاح قیمت‌ها، برخی گروه‌ها برای معامله گران حقیقی سهام از جذابیت خرید برخوردار شده است.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروزیک شنبه 9 اردیبهشت ماه 97 با کاهش473 واحدی روی رقم 93 هزار و 810 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 93 واحدی عدد 16 هزار و 618 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 435واحدی به رقم 99 هزار و 670 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 223 واحدی به رقم 66 هزار و 717 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 1600 واحدی عدد 199 هزار و 353 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 3 واحدی روی رقم یک هزار و 51 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی ملی صنایع مس ایران با 24 واحد ، ایران خودرو و لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی هر یک با 12 واحد و تامین سرمایه امید و آلومینیوم ایران هر یک تا 9 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 88 واحد، پتروشیمی جم با 61 واحد و فولاد مبارکه با 50 واحد کاهش بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 183 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 696 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 37 هزار و 397 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های عمران و توسعه شاهد، حق تقدم بیمه ما، حق تقدم خرید سهام گروه سرمایه‌گذاری صنایع و معادن فلات ایرانیان، حق تقدم خرید سهام لبنیات کالبر، سرمایه‌گذاری ملی ایران، مهندسی تکنوتار، صنعتی و معدنی کیمیای زنجان‌گستران، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، زرین معدن آسیا، آهنگری تراکتورسازی ایران، صنایع سرماآفرین، آلومراد، بانک سینا از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های آلومینیوم ایران، بازرگانی و تولیدی مرجان‌کار، فرآورده‌های نسوز پارس، صنایع پتروشیمی کرمانشاه متوقف شدند.

امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 220 میلیون سهم بانک پارسیان به ارزش 20.5 میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی همراه بود.

در نفت پارس نیز امروز 28 میلیون سهم به ارزش بیش از 20 میلیارد تومان میان سهامداران عمده منتقل شد، همچنین 24 میلیون سهم سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده اختصاص یافت.

در سرمایه گذاری غدیر نیز 5 میلیون سهم به ارزش بیش از 500 میلیون تومان با معاملات انتقالی روبه‌رو شد.

براساس این گزارش، با معاملاتی کم‌حجم در حالی امروز نیز شاهد میانداری بازارگردان‌ها برای روشن ماندن چراغ تالار شیشه‌ای بودند که ارزنده شدن قیمت سهام برخی شرکت‌ها از جمله در گروه استخراج کانه‌های فلزی باعث شد تا جمع‌آوری سهام در دامنه منفی قیمت سهام در دستورکار برخی معامله‌گران قرار گیرد، در عین حال استراتژی اصلاح پرتفوی و کاهش قیمت تمام‌شده باعث شده تا سهم‌های پیش‌رو نیز در کانون توجه قرار گیرد.

در این بین، تک‌سهم‌های لبنی در گروه محصولات غذایی به جز قند و شکر با صف خرید ناپایدار روبه‌رو بود.

با نزدیک‌تر شدن به موعد اعلام اظهارنظر رئیس‌جمهور آمریکا بر سر ماندن یا نماندن در برجام، معامله گران بازار سهام این روزها ترجیح می‌دهند تا با دست کشیدن از سیاه و سفید و یا دست‌کم دست به عصا حرکت کردن در بازار، به دنبال سهم‌های کوچک و یا درنهایت تک‌سهم‌های زیرخاکی باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید