قالیباف خطاب به دولتمردان:

حداقل اندازه «جک استراو» که دوستتان است انصاف داشته باشید

    کد خبر :27108

شهردار تهران به نقل قولی از جک استراو پرداخت و خطاب به دولتمردان گفت: جک استراو که دوست شما هست حداقل انصافتان قد جک استراو باشد که بعد از بازدید از تهران گفت که من اثری از آثار تحریم در این شهر ندیدم.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف شهردار تهران صبح امروز در افتتاح 110 پروژه شهری در منطقه 20 تهران، شهر ری را نمایی از فرهنگ معنویت و یکی از مراکز مهم توسعه فرهنگ قرآنی و ولایی تهران عنوان کرد.

وی اضافه کرد: از ابتدای توفیق خدمت در شهرداری تهران بر انجام خدمت صادقانه در مردم این منطقه تأکید داشتم و از همان روزهای ابتدایی تأکید کردم که توجه به مناطق جنوبی در اولویت شهرداری تهران است و ری در کانون این توجهات قرار دارد.

شهردار تهران با تأکید براینکه در شهر تهران مردم زندگی و آمدوشد دارند و امور شهرداری از جنس کارهایی است که مردم در شبانه روز با آن مواجه هستند، گفت: جایز نیست که افراد با اغراض شخصی و سیاسی بخواهند اهداف خود را دنبال کنند. یکی از بحث‌هایی که این روزها مطرح است و البته مشکل امروز هم نیست و از گذشته بوده و از زمانی که شورای شهر فعال شده است این مشکل بیشتر نشان داده می شود موضوع درآمدهای پایدار شهرداری است و رفع این مشکل نیز برعهده دولت‌هاست. دستیابی به درآمدهای پایدار شهرداری مشکل بزرگی است اما چه کسی عهده دار رفع این مشکل است دولت‌ها موظف به رفع این مشکل هستند. اما امروزه کسانی که مسئول حل این مشکل هستند نه تنها رفع مشکل نمی‌کنند بلکه خود براین موضوع اشکال هم می‌گیرند و این روی زیادی می‌خواهد.

قالیباف با انتقاد از عملکرد  دولت در موضوع درآمدهای پایدار شهرداری گفت: دولت یازدهم این مشکل را مضاعف کرده و در سال 85 که قانون ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی تصویب شد بخشی از درآمدهای شهرداری در خصوص عوارض و مالیات را از شهرداری گرفتند و به دولت دادند. قرار شد 50 درصد از سه درصد ارزش افزوده پس از واریز به خزانه عمومی به شهرداری تعلق گیرد اما ازسال 96 قانون را تغییر دادند و سهم شهرداری و بخصوص در شهرهای بزرگ آن 50 درصد را از بین بردند  و مشکلات شهرداری‌ها را مضاعف کردند.

وی ادامه داد: از افتخارات تهران این است که درآمدهای ناپایدار را برای دستیابی به درآمدهای پایدار سرمایه‌ کرده‌ایم و در حال حاضرکه 85 درصد بودجه دولت صرف هزینه‌های جاری می‌شود در شهرداری تهران 30 درصد بودجه صرف هزینه‌های جاری می‌شود و 70 درصد بودجه شهرداری تهران صرف هزینه‌های زیرزمینی عمرانی و زیرساختی می‌شود.

شهردار تهران در ادامه به عدم توجه دولت در پرداخت حقوق قانونی خود به شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: دولت مکلف است 80 درصد پول خرید اتوبوس‌ها را به شهرداری بدهد سوال کنید دولت اگر در چهار سال اخیر یک ریال به اتوبوسرانی تهران داده است بگویند.

قالیباف همچنین به وظایف دولت درحمایت از متروی تهران پرداخت و گفت: دولت باید 50 درصد هزینه های مترو را بپردازد شهرداری تهران درسال 95، حدود 4 هزار و 400 میلیارد تومان در مترو هزینه کرده است و دولت از سهم 2 هزار و 200 میلیارد تومانی خود چقدر پرداخت کرده است؟

وی همچنین ادامه داد: دولت وظیفه دارد 60 درصد مبلغ جریمه های تخلفات راهنمایی و رانندگی شهر تهران را به شهرداری بدهد. چرا دولت این رقم را به شهرداری نمی‌دهد.

شهردار تهران به نقل قولی از جک استراو پرداخت و خطاب به دولتمردان گفت: جک استراو که دوست شما هست حداقل انصافتان قد جک استراو باشد که بعد از بازدید از تهران گفت که من اثری از آثار تحریم در این شهر ندیدم.

به گزارش تسنیم، قالیباف در ادامه سخنان خود در آیین بهره برداری 110 پروژه اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط زیستی شهرداری منطقه 20 به آمادگی شهرداری برای بهره برداری از خطوط جدید مترو اشاره کرد و گفت: خط 6 مترو از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به سمت دولت آباد و در ادامه به سمت 17 شهریور، بلوار کشاورز، گیشا و کن و سولقان می‌رود که در همین یکی دو ماه آینده افتتاح خواهد شد.

به گفته وی خط 7 متروی تهران نیز که از ورزشگاه تختی در شرق تهران به سمت اتوبان نواب پل گیشا، برج میلاد و میدان صنعت احداث شده است در هفته آینده با ایستگاه‌هایش افتتاح خواهد شد.

شهردار تهران همچنین اضافه کرد: خط 8 متروی تهران که از حرم امام راحل تا فرودگاه امام (ره) احداث شده است به طول 35 کیلومتر در پایان ماه مبارک رمضان افتتاح خواهد شد.

قالیباف در ادامه به مقایسه فعالیت شهرداری تهران در موضوع ساخت مترو پرداخت و گفت: تا پیش از دوره جدید مدیریت شهری 70 کیلومتر مترو احداث شده بود و در طول 12 سال اخیر متروی تهران به 300 کیلومتر رسیده است.

وی در پاسخ به برخی انتقادات از عملکرد شهرداری، تصریح کرد: قبلا متوسط عملکرد شما احداث سالانه سه کیلومتر مترو بوده است که انصاف هم چیز خوبی است.

شهردار تهران در ادامه خطاب به دولتمردان گفت: توصیه ما به برادران عزیز این است که بگویید در چهارسال آینده برای مردم چه می‌خواهید انجام دهید. عملکرد ما را مردم قضاوت خواهند کرد شما بگویید چه خواهید کرد؟

قالیباف همچنین به موضوع ساخت بزرگراه‌های شهر تهران پرداخت و گفت: بزرگراه‌های ساخته شده در این دوره مدیریت شهری از کل بزرگراه‌های تاریخ بلدیه بیشتر بوده است.

وی به موضوع تکمیل اتوبان امام علی(ع) پرداخت و گفت: در دوره‌های قبل اتوبان امام علی را تا نظام آباد رساندند و رها کردند و تکمیل این اتوبان یک رویا بود. قسمت شمال شهرش انجام شده بود و آنجا که به جنوب شهر رسیده بود رها شده بود. 35 کیلومتر بزرگراه بود.

شهردار تهران با تأکید براینکه مردم خدمات را فراموش نمی‌کنند، اظهار داشت: فضای انتخابات تمام شده به افق آینده بنگرید و ببینید برای چهارسال آینده مردم چه خواهید کرد.

قالیباف در ادامه در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر کناره گیری برخی مدیران شهرداری در فعالیت هایشان گفت: ما به عنوان خدمت گذار مردم تا آخرین روزی که در مسند کار هستیم با قدرت حضور داریم و به معاونین و مدیران خود گفته‌اند که این دو سه ماه آخر همان طور کار می‌کنیم که در ابتدای دوره خدمتمان کار را آغاز کردیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید