اکثر شهروندان آلمانی از موضع گیری جنجالی مرکل در مقابل ترامپ حمایت می‌کنند

    کد خبر :27102

بر اساس جدیدترین نظرسنجی اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی از موضع گیری اخیر مرکل در مقابل ترامپ مبنی بر اینکه اروپا باید خود سرنوشتش را در دست گیرد حمایت می‌کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه آلمانی “دی ولت”، درگیری های لفظی بین دونالد ترامپ و آنگلا مرکل اخیرا افزایش پیدا کرده است.

ترامپ روز گذشته در پیامی توئیتری انتقاد شدیدی به آلمان وارد کرده و اظهار داشت که آمریکا یک کسری تجاری زیادی با آلمان دارد و دولت فدرال آلمان سهم کمی در هزینه‌های نظامی ناتو دارد. این برای آمریکا بد است و این شرایط تغییر خواهد کرد.

مرکل نیز بعد از نشست جی 7 در سخنانی جنجالی تاکید کرد که دورانی که در آن ما می توانستیم به دیگران تکیه کنیم تمام شده است. اروپاییان باید خود سرنوشتشان را در دست گیرند. وی همچنین خواستار یک سیاست مشترک بهتر کشورهای اروپایی شده است.

بر اساس جدیدترین نظرسنجی که از طرف موسسه سیوی و به سفارش روزنامه “دی ولت” انجام شده است، حدود سه چهارم شهروندان آلمانی ( 77.7 درصد) از این نگرش مرکل حمایت می‌کنند. در این نظرسنجی از شهروندان سوال شده است که آیا تعمیق همکاری ها در اتحادیه اروپا پاسخ درستی به رفتار دونالد ترامپ است.

بر اساس این نظرسنجی حدود 61.3 درصد شهروندان آلمانی کاملا از این تعمیق همکاری ها حمایت می کنند و تنها 18.3 درصد شهروندان آن را رد می کنند.

موسسه سیوی این نظرسنجی را از بین 5050 شهروند آلمانی و در در دوره زمانی 29 تا 30 ماه می 2017 انجام داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید