واشنگتن پست: قطر ۲۷۵ میلیون دلار برای آزادی اتباعش در عراق پرداخت کرده بود

  • سیاسی
  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۴:۳۵
    کد خبر :271010

روزنامه واشنگتن پست نوشت، قطر برای آزادی ۲۶ شکارچی ربوده شده در عراق که ۹ تن آنها از اعضای خاندان حاکم بودند، میلیون‌ها دلار پرداخت کرده بود.

به گزارش بازتاب، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: نامه‌نگاری‌های محرمانه میان مسؤولان قطری فاش کرد که طرف‌هایی که آمریکا آن‌ها را در لیست “تروریسم” قرار داده از جمله گردان‌های حزب الله عراق، حزب الله لبنان، گروه‌های مخالف سوری و جبهه النصره نقش میانجیگری در معامله آزادی ربوده‌شدگان داشتند. پولی که در آغاز برای آزادی گروگان‌ها پرداخت شد شامل ۱۵۰ میلیون دلار اضافی بود.

به ادعای این روزنامه، این مبلغ جزو معامله بزرگتری است که ایران، ترکیه و عراق در آن شرکت داشتند.

زاید بن سعید الخیارین، سفیر قطر در عراق که نظارت بر مذاکرات را برعهده داشت، از تلاش شبه‌نظامیان برای به دست آوردن اموال قطر شکایت کرد.

بعد از ورود چندین طرف دیگر به پرونده، مبلغ مذکور به یک میلیارد دلار افزایش یافت اما واشنگتن پست نوشت که اسناد فاش شده هزینه نهایی را فاش نمی‌کنند.

با اینکه قطر قبلا اعلام کرده بود که از چند کشور برای آزادی گروگان‌ها کمک گرفته است اما در عین حال تکذیب کرد که اموالی را به گروه‌های “تروریستی” داده باشد.

اسناد فاش شده ادعا می‌کنند که مسؤولان قطری معامله‌ای را برای پرداخت بین پنج تا ۵۰ میلیون دلار به مسؤولان عراقی، ایرانی و شبه‌نظامیان امضا کردند.

زاید بن سعید الخیارین در نامه‌ای برای گردان‌های حزب الله عراق نوشته بود: زمانی که افرادمان را تحویل بگیریم پول به دستتان خواهد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید