اعلام آمادگی بصره برای دریافت گاز ایران

    کد خبر :270744

معاون وزیر نفت در امور گاز، از اعلام آمادگی بصره برای دریافت گاز ایران خبر داد که این امر پس از پرداخت پول گاز محقق می‌شود.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت نفت، حمیدرضا عراقی، درباره اجرای فاز دوم صادرات گاز به عراق، گفت: بصره برای دریافت گاز از ایران اعلام آمادگی کرده، اما هنوز گازی به بصره صادر نشده است.

وی برقراری صادرات گاز را در گرو پرداخت هزینه از سوی عراق اعلام کرد و ادامه داد: بغداد به عنوان پایتخت عراق مرجع تصمیم‌گیری در این باره است و اکنون درصدد حل مسائل مالی و بودجه‌ای برای دریافت گاز هستند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان این‌که همه شرایط برای دریافت گاز ایران در بصره فراهم شده است، اظهار داشت: یکی از دلایلی که آغاز صادرات گاز ایران به بصره با تاخیر روبه‌رو شد، آماده نبودن خطوط انتقال گاز در خاک بصره بود، اما اکنون این خطوط انتقال گاز آماده شده‌اند، افزون بر این شرایط ساخت در برخی نقاط از خطوط انتقال گاز بصره با سختی‌هایی همراه بود، مانند ساخت زیرگذر که این کار نیز با موفقیت به پایان رسیده است.

عراقی، با اشاره به آمادگی سامانه‌های اندازه‌گیری گاز در خطوط بصره تصریح کرد: صادرات گاز ایران به بصره طی مراسمی رسمی آغاز خواهد شد.

به گزارش مهر، تفاهم میان ایران و عراق برای صادرات گاز به دو نیروگاه بغداد و بصره انجام شده که فاز نخست این قرارداد از خردادماه پارسال، با صادرات گاز به بغداد از پایانه نفت‌شهر آغاز شده و در همه روزهای سال تاکنون بی‌وقفه ادامه داشته است. صادرات گاز به بصره نیز در قالب فاز دوم صادرات گاز به عراق تعریف شده که از پایانه شلمچه و با بهره‌مندی از ظرفیت خط ششم سراسری ایران، انجام خواهد شد.

پیش از این، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از آمادگی بصره تا ابتدای سال ۹۷ برای دریافت گاز ایران خبر داده بود که این وعده محقق شده و پس از رفع موانع مالی عراق، صادرات گاز ایران به مقصد جدید آغاز خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید