پرداخت طلب گندم‌کاران تا هفته آینده

    کد خبر :27069

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، گفت: تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده و تا هفته آینده ۱۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به مرور پرداخت می‌شود.

یزدان سیف در مورد آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم از استان‌های مختلف کشور اظهار داشت: تا به امروز 2 میلیون و 200 هزار تن گندم به ارزش 2800 میلیارد تومان از گندم‌کاران به صورت تضمینی خریداری شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از فارس ، سیف به این نکته اشاره کرد که با گذشته یک ماه از شروع خرید تضمینی گندم تاکنون یک هزار و 200 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده و تا هفته آینده به مرور 1100 میلیارد تومان دیگر پرداخت می‌شود و می‌توان گفت کشاورزان 90 درصد مطالبات خود را دریافت کردند.

وی افزود: از آنجایی که شاهد بارش‌های دیرهنگام در فصل پاییز گذشته و سرمای فروردین‌ ماه بودیم، برداشت گندم با کمی تاخیر مواجه شده و تاکنون خرید تضمینی در 14 استان کشور آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران بیشترین حجم خرید تضمینی گندم را مربوط به استان خوزستان عنوان کرد و گفت: این استان با خرید یک میلیون و 340 هزار تن در مقام نخست و پس از آن استان فارس با 300 هزار تن، کرمان 165 هزار تن و استان ایلام با خرید تضمینی 155 هزار تن چهار استانی هستند که بیشترین حجم خرید تضمینی گندم در آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال با وجود کاهش سطح زیر کشت گندم، میزان خرید تضمینی به اندازه سال گذشته پیش‌بینی شده، تصریح کرد: 600 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم کاهش یافته است، اما پیش‌بینی می‌کنیم که 11 میلیون تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود و خودکفایی گندم تداوم یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید