زمان آن رسیده که روابط مان با اسراییل را تغییر دهیم

  • سیاسی
  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۳۴
    کد خبر :270640

ولی‌عهد عربستان سعودی در سفر اخیر خود به آمریکا، در دیدار با شخصیت‌های سینمایی اسرائیلی-آمریکایی گفت دیگر زمان آن رسیده است که عربستان سعودی تغییراتی در روابط خود با رژیم صهیونیستی ایجاد کند.

به گزارش بازتاب به نقل از العالم، ولی‌ عهد عربستان سعودی که ماه گذشته به آمریکا سفر کرده بود در دیدار با شخصیت‌های سینمایی صهیونیستی از لزوم تغییر در روابط بین ریاض و تل‌آویو گفته است.

«حَییم سابان» یکی از تهیه‌کننده‌های صهیونیست فیلم‌های هالیوودی که اخیرا طی ضیافت شام ویژه با «محمد بن سلمان» دیدار داشته گفت که او به دنبال این است چهره اسلام و عربستان را تغییر داده و خود را به عنوان «لورنس عرب» جدید معرفی کند.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحرونوت»، سابان طی این ضیافت که 4 ساعت با او گفت‌وگو داشت، تاکید کرد: «نمی‌خواهم در اینجا درباره مفاد گفت‌وگوی اقتصادی‌ که با هم داشتیم سخن بگویم ولی بن سلمان طی این مکالمه گفت که زمان آن فرا رسیده است که در روابط عربستان با اسرائیل تغییری ایجاد شود».

در همین ارتباط، «آدام آرون»، مدیر کل شرکت رسانه‌ای «اِی. اِم. سی.» که موفق به کسب مجوز راه اندازی ده‌ها سینما در عربستان شده است، در رابطه با اکران فیلم «پلنگ سیاه» برای اولین بار در این کشور نیز گفت که این فیلم داستان شاهزاده جوانی است که دست به تغییرات انقلابی در کشورش می‌زند.

به رغم ادعای ریاض مبنی بر عدم روابط با تل‌آویو، رسانه‌های صهیونیستی و سعودی طی ماه‌های گذشته با انتشار مطالبی افکار عمومی عربستان سعودی برای برقراری روابط دوجانیه آماده می‌کنند.

ولی‌عهد سعودی در سفر اخیر خود به آمریکا در مصاحبه با نشریه «آتلانتیک» گفته بود «فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها حق دارند در فلسطین برای خود سرزمینی داشته باشند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید