روش چالش‌برانگیز مدارس آلمان برای آرام کردن کودکان بیش‌فعال

    کد خبر :270618

مدارس آلمان برای نگه داشتن دانش‌آموزان بیش فعال روی صندلیِ کلاس‌ها از جلیقه‌های ماسه‌ای استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، اگرچه از این روش اولین بار در مدارس آمریکا استفاده شده اما این جلیقه‌ها از حدود ۱۸ سال پیش در آلمان وجود داشتند.

استفاده از این جلیقه‌ها واکنش‌های متعددی را به همراه داشته است. برخی از دانش آموزان و معلمان از این کار استقبال کرده‌اند.

از جمله لوئیس، دانش آموز ۷ ساله می‌گوید: هر زمان این جلیقه‌ها را نمی‌پوشم عصبی می‌شوم اما با پوشیدن آنها احساس آرامش می‌کنم.

دانش آموز دیگری نیز پوشیدن این جلیقه‌ها را به زمانی تشبیه می‌کند که مادرش او را در آغوش گرفته است.

معلم‌ها نیز می‌گویند که با این جلیقه‌ها دانش آموزان تمرکز بیشتری روی درس دارند.

برای دانش آموزان سه جلیقه با وزن‌های مختلف تهیه شده است که سبک‌ترین آنها ۱.۵ کیلوگرم و سنگین‌ترین آنها ۲.۵ کیلوگرم وزن دارد و این خود کودکان هستند که تصمیم می‌گیرند کدام جلیقه را بپوشند.

بنابر گزارش یورونیوز با این حال این طرح مخالفانی هم داشته است.

جاکوب ماسکه، متخصص اطفال می‌گوید: تنها آرام کردن کودکانی که از سندرم بیش فعالی رنج می‌برند، کافی نیست. باید دانست که این مشکل از کجا نشأت گرفته است.

برخی نیز این جلیقه‌ها را با جلیقه‌هایی که در مراکز روانی برای محدود کردن بیماران استفاده می‌شوند، مقایسه کرده و نسبت به رنج دانش آموزانی که آنها را می‌پوشند هشدار داده‌اند.

تا کنون هیچ مطالعه رسمی پزشکی درباره این جلیقه‌ها و نتیجه استفاده از آنها در مدارس منتشر نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید