وزارت بهداشت پول “سیگار” را کجا خرج می‌کند؟

    کد خبر :270568

مسئول دبیرخانه ستاد کنترل و مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت درباره چگونگی تقسیم درآمد حاصل از مالیات بر دخانیات که در بودجه سال ۹۷ تصویب شد، گفت: طبق قانون،۵۰ درصد درآمد حاصل از مالیات دخانیات به وزارت بهداشت می‌رسد.

بهزاد ولی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره افزود: در ماده ۷۳ قانون برنامه ششم توسعه، بحث مصارف مالیات دخانیات به صراحت مشخص شده است؛ طبق این ماده ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از مالیات دخانیات باید به حوزه‌های وزارت بهداشت به میزان ۵۰ درصد، وزارت ورزش و جوانان به میزان ۳۰ درصد و وزارت آموزش و پرورش به میزان ۲۰ درصد اختصاص یابد.

وی ادامه داد: این متن قانونی در بودجه سال ۹۷ نیز تکرار شده است و دولت و مجلس باید تصمیم بگیرند که چه میزان از این مالیات به حوزه کنترل مصرف یا درمان بیماری‌های ناشی از دخانیات پرداخت شود. وزارت بهداشت این مبلغ را در برنامه‌های کنترل دخانیات، نظارت و درمان بیماری‌ها هزینه می‌کند.

مسوول دبیرخانه ستاد کنترل و مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت افزود: با این وجود ما همیشه شاهد بودیم که بخش بسیار جزئی از درآمدهای مصوب به وزارت بهداشت اختصاص داده می‌شود. اما آنچه در قانون برنامه ششم توسعه و بودجه سال ۹۷ آمده است، نزدیک به ۲هزار میلیاردتومان درآمد از محل مالیات دخانیات حاصل می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید