ضرغامی: حصر را خيلي به رهبري وصل نكنيد

  • کامنت
  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۱۶
    کد خبر :269974

شرق نوشت: «حصر را خيلي به رهبري وصل نكنيد». اين جمله را ضرغامي در جمع زندانيان سياسي رژيم سابق گفته و در كانال شبكه پيام‌رسان داخلي‌اش منتشر كرده است.
ضرغامي پيش‌تر در برنامه جهان‌آرا گفته بود: «حصر به‌هيچ‌وجه ارتباطي با مقام معظم رهبري نداشت و تصميم شوراي عالي امنيت ملي کشور بود».

او در همان جمع زندانيان سابق ادامه داده است: «مسئله «حصر» یک مسئله امنیتی است. همان‌طور که در سال ۸۹ با حضور آقای روحانی در جلسه شورای عالی امنیت ملی به تصویب رسید، هر وقت این شورا با ریاست رئیس‌جمهور به نتیجه جدیدی برسد قاعدتا پیگیری می‌شود».

اخيرا محمدرضا تابش، نماینده مجلس و خواهرزاده رئيس دولت اصلاحات، از قول رئیس‌جمهور پیشین ایران گفته بود: «همان‌طور که آقای خاتمی هم چند روز پیش گفتند، ظاهرا مسئله رفع حصر در حد کلان آن از سوی مقام معظم رهبری با رویکرد حل به شورای عالی امنیت ملی ارجاع شده است».

رئيس دولت اصلاحات گفته بود: «نظام و رهبری می‌خواهند این مسئله حل شود و گشایش‌هایی هم ایجاد شده اما این کافی نیست. باید این مسئله حل شود. هیچ کس حق ندارد در این زمینه بگوید رهبری نمی‌خواهند این مسئله حل شود».

او در ادامه گفته بود: «معتقدم وقتی تصمیم گرفته شد یعنی رهبری و نظام می‌خواهند این مسئله حل شود و آن تشکیلاتی که باید آن را حل کند، سستی و ناتوانی می‌کند». برخي اخبار از گوشه و كنار هم مؤید سخن رئيس دولت اصلاحات است. اينكه كميته‌اي كه در مجلس براي پيگيري رفع حصر تشكيل شده تاكنون موفق به ديدار حسن روحاني نشده است!

محمدرضا تابش در ادامه به اعتمادآنلاین گفته بود که حسن روحانی، به عنوان رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی، می‌تواند به رفع حصر آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد کمک کند، اما او به کمیته نمایندگان مجلس برای این موضوع وقت ملاقات نداده است. الياس حضرتي، عضو فراکسیون امید مجلس، چندي پيش در نامه‌اي خطاب به روحاني، رئيس شوراي عالي امنيت ملي، نوشته بود: «مطلع هستم که تصمیم‌گیری در این زمینه با اذن مقامات عالی کشور به شورای عالی امنیت ملی واگذار شده است و بسیاری از نهادهای سیاسی و امنیتی کشور هم معترفند که تداوم حصر نه‌تنها هیچ نفعی برای کشور ندارد بلکه همه‌اش خسارت و ضرر و زیان برای نظام و انقلاب اسلامی می‌باشد و شخصیت‌های سیاسی در حصر هم دلبسته انقلاب و نظام و مردمند و هیچ ضرورتی ندارد که برخلاف قانون همچنان در حصر بمانند. امیدوارم جنابعالی با تکیه بر اختیارات قانونی خود و با احساس مسئولیت مضاعف در این زمینه، اقدام به برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی کنید و با اتخاذ تصمیم مناسب برای رفع حصر و ازمیان‌برداشتن محدودیت‌ها برای تحقق مطالبات بخش بزرگی از مردم وارد عمل شوید تا زمینه همگرایی بیشتر فراهم شود».

رفع حصر نزديك است؟
‌مسعود پزشکیان هم ۱۴ فروردین، با اشاره به اینکه از رئیس‌جمهوری ایران وعده‌هایی، با ایما و اشاره، درباره حصر شنیده شده است، از او خواست به وعده‌های خود عمل کند. پزشکیان با درخواست برای حل موضوع حصر به هر شکل که به گفته او، «بزرگان صلاح بدانند»، اشاره کرده و گفته بود که «به نفع مملکت است که این گره گشوده شود و اگر مدبرانه در این زمینه عمل کنیم انسجام داخلی هم افزایش پیدا می‌کند».

در آخرين اظهارنظر، نوبخت سخنگوي دولت روحاني درباره مسئله رفع حصر گفت: «امروز با توجه به شرایط باید کنار هم باشیم و دولت از رفع حصر حمایت می‌کند، موضع آقای رئیس‌جمهور را می‌بینم و ای کاش بخشی از جامعه تلاش‌های دولت در این زمینه را می‌دانست. اینکه ما با رفع حصر شاهد برخورداری کشور از فرزندانش باشیم، نزدیک است». اگرچه خانواده‌های موسوی و کروبی بارها از اینکه دولت حسن روحانی اقدام عملی برای رفع حصر انجام نداده‌ است، انتقاد کرده‌اند. در ماه‌های گذشته تغییراتی در وضعیت حصر صورت گرفت. چند نفر از فعالان سیاسی به‌ويژه از ميان اصولگرايان موفق به دیدارهای فردی با مهدی کروبی شده‌اند، محدودیت‌های مربوط به زمان‌بندی دیدارهای موسوی و رهنورد با دختران‌شان هم برداشته شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید