بارش برف در ارتفاعات البرز و زاگرس/خیزش گرد و خاک در برخی نقاط کشور

    کد خبر :269932

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به روند بارشی کشور طی روزهای آینده از وقوع گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در در برخی نقاط جنوب غربی، غرب و جنوب در دو روز آینده خبر داد.

احد وظیفه درگفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) فعالیت سامانه بارشی مستقر بر کشور در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور به صورت رگبار باران، رعد برق، وزش باد شدید و در نقاط مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شدت بارش در این روز در برخی نقاط غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش هایی از غرب مشاهده خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز بارش پراکنده در برخی نقاط شرق و جنوب شرق پیش‌بینی می‌شود، گفت: فردا (۹ اردیبهشت) در غالب مناطق کشور به جز جنوب خوزستان و جنوب سیستان و بلوچستان در سایر مناطق، شرایط مشابه امروز خواهد بود.

وظیفه با بیان اینکه شدت بارش در روز آینده در برخی نقاط شمال غرب و غرب پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) نیز عمده فعالیت سامانه بارشی در نواحی غربی‌، مرکزی‌، برخی نقاط شمال شرق و شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی، مرکزی و شرقی خواهد بود.

بارش برف در ارتفاعات البرز و زاگرس

وی ادامه داد: فردا و پس فردا (یکشنبه و دوشنبه ۹ و ۱۰ اردیبهشت) بارش در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به صورت برف پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی این دو روز با نفوذ جریانات شمالی،‌ ضمن تشدید بارش در سواحل شمالی، کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در نوار شمالی به ویژه سواحل خزر، دامنه‌های البرز و شمال‌شرق رخ خواهد داد.

وظیفه همچنین تاکید کرد:‌ طی دو روز آینده پدیده گردو خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط جنوب غربی، غرب و جنوب پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی دو روز آینده دریای خزر و امروز خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید در تهران

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت جوی تهران طی روزهای آینده گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری تا ابری، گاهی رگبار و رعد و برق، همراه با وزش باد شدید خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای هوا در این روز ۲۲ و ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. افزون بر این هوای تهران در روز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت) نیمه ابری، در برخی ساعات ابری، گاهی رگبار و رعد برق و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۲۱ و ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید