آیت الله علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه مشهد:دشمن می‌خواهد عفت را از زنان و غیرت را از مردان بگیرد

  • سیاسی
  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۷:۲۳
    کد خبر :269857

امام جمعه مشهد با بیان اینکه با کنسرت، موسیقی مبتذل و نابهنجار و فسق و فجور خیابانی جوان شاد نمی‌شود، تاکید کرد: این یک آب‌نبات چوبی است که به جوان می‌دهند. شادی در زندگی کردن و اشتغال و درآمد است.
به گزارش نامه نیوز سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته مشهد گفت: راهپیمایی نیمه شعبان در مشهد دو جهت دارد. یک جهت، تبریک به آقا امام رضا (ع) است. یکی دیگر از جهات راهپیمایی روز نیمه‌شعبان در مشهد، نمادی از وظیفه ماست. وظیفه ما این است که به دنبال آقایمان راه بیفتیم. وقتی حضرت یوسف (ع) گم شد، حضرت یعقوب (ع) به فرزندان خود گفت بروید یوسف را پیدا کنید.

یوسف ما هم پیدا شدنی است

وی ادامه داد: شرایط امروز دنیا این گونه است که یوسف ما هم پیدا شدنی است. این حرکت نمادی برای پیدا کردن امام زمان (عج) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امشب، شب ولادت حضرت علی اکبر (ع) و فردا روز جوان است، اظهار داشت: علت اینکه روز ولادت حضرت علی اکبر، روز جوان نامیده شده است به خاطر این است که الگوی جوان در جامعه انقلابی ما حضرت علی اکبر است. حضرت علی اکبر در میان فرزندان سیدالشهدا، زیبا بود و قد و قامت رعنا و جمال زیبایی داشت. آیا این زیبایی معیار الگو بودن است؟

رسالت متولیان فرهنگی تربیت جوان با الگوی حضرت علی اکبر است

علم‌الهدی افزود: معیار حضرت علی اکبر نقطه‌ای است که امام حسین (ع) فرمودند و آن، لحظه‌ای است که ایشان به سمت میدان رفت. امام حسین در آن لحظه نگفت فرزند زیبای من به سمت میدان می‌رود بلکه گفتند خدایا خصوصیت حضرت علی اکبر زیبایی او نیست بلکه هم در حرف زدن و هم در عمل کردن و هم در منطق و قیافه، از همه مردم به پیامبر (ص) شبیه‌تر است.

وی با طرح این سوال که ما الگوی جوان‌مان در این زمان چه الگویی است؟ و چگونه می‌توان جوان را الگویش حضرت علی اکبر قرار داد؟ تصریح کرد: رسالت متولیان فرهنگی این است که جوان با الگوی حضرت علی اکبر تربیت شوند. آیا جوانی با الگوی حضرت علی اکبر، شهید حججی است یا جوانان خیابان لاله و لادن؟ جوانی که در آزادی بی‌بند و باری در صحنه اجتماعی ما حاضر است یا جوانی که در دفاع از دین تا آنجا می‌‌رود که لبه تیز کارد او را تهدید می‌کند و او می‌خندد.

دشمن می‌خواهد عفت را از زنان و غیرت را از مردان بگیرد

امام جمعه مشهد با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی باید چه جوانی را تربیت کنند؟ جوان شهید حججی یا جوان عیاش و بی‌بند و بار؟، خاطرنشان کرد؟ ما در جنگ هستیم و دشمن در حال جنگ با ماست. مدافع سرسخت ما در عرصه نبرد جوان ماست و دشمن می‌خواهد جوان ما را بگیرد. دشمن دو نقشه برای گرفتن جوان ما و از دست رفتن جوان ما دارد؛ یک نسخه برای دختران و زنان جوان ما و یک نسحه برای پسران و مردان جوان ما.

علم‌الهدی با بیان اینکه نقشه دشمن برای دختران و زنان ما عفت‌زدایی و نسخه برای از دست رفتن پسران و مردان ما غیرت‌زدایی است، ابراز داشت: در این نقشه دشمن که با این دو چیز می‌خواهد جوان ما را نابود کند، مسئولان فرهنگی ما متولی چه هستند؟ چه باید بکنند؟

با کنسرت، موسیقی مبتذل و نابهنجار و فسق و فجور خیابانی جوان شاد نمی‌شود

وی اضافه کرد: اینکه برخی از مسئولان مانند صداوسیما و برخی مانند وزارت ارشاد و برخی از هنرمندان و برخی از مسئولان شهری از شادی جوان می‌گویند و آن هم کنسرت مبتذل، نابهنجاری خیابانی و فسق و فجور باشد، آیا جوانی با الگوی حضرت علی اکبر شکل می‌گیرد؟

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه با کنسرت، موسیقی مبتذل و نابهنجار و فسق و فجور خیابانی جوان شاد نمی‌شود، بیان کرد: این یک آب‌نبات چوبی است که به جوان می‌دهند. شادی در زندگی کردن و اشتغال و درآمد است. یک نظرخواهی کنید. از هر جوانی، چه دیندار و چه بی‌دین بپرسید، اینکه دختر و پسر جوان به یکدیگر برسند و زندگی صمیمی داشته باشند، شادی‌شان بیشتر است یا آنکه به سامان نرسند ولی به کنسرت و بی‌بند و باری بروند.

ما هم طرفدار شادی جوان هستیم

علم‌الهدی با بیان اینکه ما هم طرفدار شادی جوان هستیم، یادآور شد: در بیکاری پای ترانه مبتذل قرار گرفتن و در بی‌همسری و نابسامانی در دل نابهنجاری خیابانی فرو رفتن شادی است یا آنکه شادی کار پیدا کردن و همسر انتخاب کردن و تشکیل زندگی است؟

وی خطاب به مسئولان گفت: اگر شما متولی شادی جوانان هستید، شادی جوان را این گونه فراهم کنید. اینکه جوان شغل و پولی ندارد، هر چه کنسرت بگذارید، این آب نبات چوبی است.

آوردن کالای خارجی آرایشی سرکوب کالای داخلی است

امام جمعه مشهد با بیان اینکه رهبری نسخه می‌دهند و ما باید نسخه را عمل کنیم، اظهار داشت: نسخه رهبری تولید داخلی است. امروز قشر کارگر ما قشر کارگر ماست. رهبری از تولید داخلی و حمایت از کالای داخلی می‌گویند. اینکه رهبری این مسئله را می‌گویند، بخشی متوجه مردم است ولی بخش عمده‌اش متوجه متولیان نظام است.

علم‌الهدی با اشاره به برگزاری نمایشگاهی در تهران با موضوع لوازم آرایش تصریح کرد: نمایشگاه لوازم آرایش در تهران راه انداختند. در این نمایشگاه به غیر از چند غرفه کالای داخلی، چندین غرفه خارجی هم قرار داده شده است. اولا نمایشگاه لوازم آرایش چقدر در جامعه ضرورت دارد؟ به این کار نداریم، شما نمایشگاه لوازم آرایشی درست کردید و بعد تولیدکننده خارجی را آورده‌اید و در کنار تولیدکننده داخلی قرار دادید و کالای با کیفیت خارجی را آوردید تا کالای داخلی را سرکوب کنید. این کار درستی است؟ این دهن‌کجی به رهبری نیست؟ رهبری از تولید داخلی حرف می‌زنند شما نمایشگاه تشکیل می‌دهید تا کشور بازار کالای داخلی شود.

جایگاه لوازم آرایشی در اقتصاد مقاومتی کجا قرار دارد؟

وی افزود: من نمی‌دانم فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی از این نمایشگاه خبر داد؟ جایگاه لوازم آرایشی، در اقتصاد مقاومتی کجا قرار دارد؟ دختر ۱۳، ۱۴ را آورده‌اند و او را با لوازم آرایشی آشنا کردند. این دختر چه جوانی در آینده خواهد بود؟ این نمایشگاه چه ضرورتی دارد؟ در این مملکت از نفوذ می‌گوییم، می‌گویند چه نفودی؟ این کار آقای وزیر و معاون او نیست. آنها متدین هستند اما مدیرکل یا مشاوران مدیران کل چطور؟ این کار نفوذی‌هاست.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: وقتی امریکا و اروپا می‌خواهند سفره برجام را جمع کنند، تشکیل این جریان و نمایشگاه و کشور را به بازار کالای خارجی کردند، توجیه دارد؟ توجیه دینی که هیچ، آیا توجیه اقتصادی دارد؟ در این شرایط ستاد اقتصاد مقاومتی چه ضرورتی دارد؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید