میزبانی برج میلاد از کودکان

    کد خبر :269833

مدیرعامل برج میلاد با اشاره به شهر مشاغل گفت: کودکان در مجموعه‌ ‌شهر مشاغل آموزش فنون و مهارت‌های شغلی مختلف را می بینند و علاوه بر فراگیری فنون به بازی می‌پردازند و آموزش می‌بینند.

ناگهان آژیر حریق بلند می شود و دود پخش می شود توی فضا. زمان چندانی از آژیر و دود نگذشته که بچه های ۵ و ۶ ساله با سرعت خودشان را به آتش می رسانند؛ برخی شان آتش نشان هستند، برخی پلیس و برخی هم پزشک هایی که با لباس اورژانش خود را به محل حادثه رسانده اند.

اینجا برج میلاد است، شهر مشاغل کودکان. معصومه کاظمی مدیرداخلی پروژه با اشاره به شهر مشاغل می گوید: ما ۱۶ شغل را در فضای ۲هزار متری مشخص کردیم تا بچه ها هم در این فضا بازی کنند، هم استعدادیابی شوند و از همه مهمتر کار تیمی را بیاموزند.

وی با اشاره به این مشاغل ۱۶گانه می گوید: مشاغل مهمی را در این شهر دیده ایم؛ در هر صنف، بچه ها باید لباس مخصوص آن را بپوشند و بعد از ده دقیقه آموزش، آن را اجرا کنند.

کاظمی اضافه می کند: با توجه به علاقه مندی بچه ها، این کارگاه ها با سفال گری آغاز می شود. در قسمت آشپزی عمدتا پیتزا و ترکیب مواد است و کودکان در پایان حاصل دست پخت خود را می خورند. در بخش آزمایشگاه هم تشخیص گروه خونی و ترکیب مواد است که بچه ها علاقه ویژه ای به آن نشان می دهند.

وی با گذر از دالان طولانی مشاغل به غرفه پست می رسد و می گوید: در غرفه پست آدرس ها را یادداشت و محموله ها را ارسال می کنند. در بیمارستان، اورژانس، دندان پزشکی و اتاق عمل داریم. نحوه مسواک زدن، تعداد دفعات آن، مواد مضر برای دندان و… را یاد می گیرند.

اما یکی از بخش هایی که بچه ها بسیار به آن علاقه نشان می دهند، آموزش خلبانی، مکانیکی و حرکت با خودرو است. دو کودک ۳ و ۶ ساله، پشت ماکت هواپیما می روند، لباس خلبانی می پوشند و داخل کابین می روند. تصاویر سه بعدی باند را به آن ها نشان می دهند و با یک تیک آف، هوا پیما بلند می شود.

کاظمی درباره این بخش می گوید: بچه ها شیفته این بخش هستند. خلبان هایی می شوند که اصلا فراموش می کنند زمان به اتمام رسیده است. در بخش دیگر علائم راهنمایی و رانندگی را می آموزند و بعد از معاینه چشم، گواهی نامه هم دریافت می کنند. در بخش مکانیکی هم با موتور ماشین آشنا می شوند و پنچرگیری هم می کنند.

در بخش های دیگر بچه ها بر اساس یک متن از پیش تهیه شده، تئاتر بازی می کنند. از سوپرمارکت بر اساس میزان درآمدشان خرید می کنند. مانور زلزله برپا می شود و بچه ها همه شغال های مورد علاقه شان را امتحا می کنند.

تاکید بر آموزش های جمعی و اجتماعی به کودکان

علی درویش پور مدیرعامل برج میلاد نیز درباره شهر مشاغل می گوید: در این مجموعه‌ ‌آموزش فنون و مهارت‌های شغلی مختلف به کودکان داده می‌شود. کودکان در این مرکز علاوه بر فراگیری فنون به بازی و علایق خود می‌پردازند و فنون را به صورت بسیار جذاب و تعالمی آموزش می‌بینند.

درویش‌پور با بیان اینکه در دنیا بسیاری از کشورها شهر مشاغل کودکان دارند، افزود: این شهر ایده خلاقی برای آموزش فنون و مهارت‌های مشاغل مختلف که در حین بازی و تفریح و سرگرمی ارائه می‌شود. در این شهر، بچه‌ها به دنیای بزرگ‌ترها می‌آیند، بازی می‌کنند و می‌آموزند. در ذهن خود آینده را ترسیم می‌کنند؛ این شهر برای اولین‌بار در کشور اتفاق می‌افتد و تمام شرایط برای آموزش‌های جمعی و اجتماعی برای کودکان فراهم شده است.

توجه به استعدادیابی کودکان

سرپرست علمی مجموعه نیز با اشاره به شهر مشاغل می گوید: ما مدعی هستیم که اولین بار است در ایران این کار علمی را در کنار پروژه بازی انجام داده ایم.

وی افزود: ما شهر مشاغل را علمی کردیم. برای تک تک غرفه ها بویژه شن بازی و سفینه زمان برنامه آموزشی پنهان داریم؛ بچه ها بازی های علمی ای انجام می دهند که گروه علمی روانشناسی و بازی درمانی کودکان نوشته اند. زمانی که بچه ها رفتار شناسی می شود یک سری چک لیست توسط کارشناسان پر می شود و به رایگان برای والدین بر اساس رصد مربی ارسال می شود.

سرپرست علمی شهر مشاغل اضفه می کند: کارشناسان در خلال این بازی ها اختلالات و توانمندی ها را مشخص می کنند.

وی ادامه می دهد: در بخش ثانویه ما اختلال ها را شناسایی می کنیم. ما اتاقی داریم که اساتید در آن جا کارگاه های کنترل خشم و استعدادیابی برگزار می کنند. در واقع دیگر نیازی به مشاوره نیست؛ به بچه ها می گویند برویم بازی و در خلال بازی رفتار شناسی می شوند.

وی در خاتمه می گوید: در بخش سوم به دنبال استعداد یابی واقعی هستیم. در این زمینه خلاء وجود دارد و باید رفع شود. این استعداد یابی ۶ ماهه و زیر نظر دانشگاه شریف صورت می گیرد.

برج میلاد پاتوقی برای علاقه مندان به خودروهای لوکس و کلاسیک

بخش دیگری از نمایشگاه نوروزگار برج میلاد، نمایشگاه خودرو بود. مهران توحیدی از مجموعه تهران «کارکس» درباره این نمایشگاه می گوید: اولین بار در ماه رمضان سال گذشته نمایشگاه خودروهای کلاسیک را در برج میلاد داشتیم. ما با حمایت فدراسیون اتوموبیل رانی و وزیر ورزش اولین نمایشگاه را در ۲۱ روز برگزار کردیم.

وی اضافه می کند: به دلیل استقبال مردمی در نوروز امسال هم ماشین های کلاسیک و هم مدرن را برگزار کردیم.

توحیدی در خاتمه می گوید: سورپرایز این جشنواره موتور دراگون رویال بود که تک نمونه جهان است و برای اولین بار در نمایشگاه امسال ارائه شد.

نمایشگاه بوم‌گردی ایران و صنایع دستی کشور در برج میلاد
مدیرعامل برج میلاد با تاکید بر اینکه در برنامه ۹۷ تلاش می‌کنیم جلوه نمایی بهار در ایوان برج انجام شود، می گوید: برج میلاد در نوروزگار ۹۷ با حضور هنرمندان مختلف برگزار خواهد شد. بر این اساس تلاش می‌کنیم از تمامی مناطق باز برج جلوه‌های زیبای بهار را به نمایش بگذاریم. همچنین نمایشگاه بوم‌گردی ایران و صنایع دستی کشور را با حضور و مشارکت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در برج میلاد برگزار می‌کنیم.

وی در خاتمه اضافه می کند: این نمایشگاه با هدف توسعه روستاها و توسعه ظرفیت بومگردی روستاها، اشتغالزایی در مناطق روستایی، هموطنان از روستاهای هدف گردشگری در این مجموعه با لباس‌ها، گویش‌ها، خوراک‌ها و صنایع دستی منحصر به فرد خود گردهم می‌آیند که این نمایشگاه از بیستم تا ۲۵ اسفندماه برگزار می‌شود

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید