تلاش محققین ایمونولوژی برای تولید واکسن درمان سرطان

    کد خبر :269602

دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین المللی ایمنولوژی و آلرژی، گفت: محققین رشته ایمونولوژی به دنبال تولید واکسن برای درمان سرطان ها هستند.

دکتر سید محمود مسیح هاشمی در حاشیه برگزاری چهاردهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی، اظهار داشت: ایمونولوژی، علم بررسی سیستم ایمنی بدن برای تشخیص و درمان انواع بیماری هاست.

وی با بیان این مطلب که خیلی از بیماری ها مرتبط با سیستم ایمنی بدن است، افزود: خیلی از بیماری ها منشا ایمونولوژیک دارد، مثل آلرژی ها، بیماری های التهابی و…، که می توان با استفاده از سیستم ایمنی بدن، آنها را کنترل و پیشگیری کرد.

هاشمی با تاکید بر این مطلب که علم ایمونولوژی به دنبال روش های نوین درمانی با استفاده از سیستم ایمنی بدن است، تصریح کرد: ایمونولوژی می خواهد با سلول های بدن به جنگ سرطان ها برود.

دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین المللی ایمنولوژی و آلرژی ایران، گفت: محققین و دانشمندان رشته ایمونولوژی به دنبال واکسن برای درمان سرطان ها هستند و تاکنون توانسته اند با استفاده از سلول های ایمن و بنیادی، مدل حیوانی واکسن را آزمایش کنند و امید می رود بتوانند نوع انسانی این واکسن را تولید کنند.

به گزارش مهر، هاشمی به برنامه ها و اهداف چهاردهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران اشاره کرد و افزود: ۱۰۸۰ خلاصه مقاله به کنگره ارسال شد که ۹۰۰ مقاله در قالب سخنرانی و پوستر ارائه می شود. همچنین، ۳۱ محور تخصصی برای کنگره پیش بینی شده و ۵۵ کارگاه تخصصی نیز برپا می شود.

وی گفت: هدف کنگره، کمک به ارتقای رشته ایمونولوژی با توجه به اولویت های کشور در خصوص تولیدات دانش بنیان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید