نسخه Lean ویندوز 10 برای دستگاه‌های با ‌ظرفیت ذخیره‌سازی پایین منتشر خواهد شد

    کد خبر :269390

مایکروسافت مشغول توسعه‌ی نسخه‌ی جدیدی از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ به نام Lean Edition برای دستگاه‌های با ظرفیت ذخیره‌سازی کم است.

نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل مایکروسافت که در حال حاضر با اسم رمز رداستون ۵ شناخته می‌شود، حاوی ویرایش جدیدی مخصوص دستگاه‌های با ظرفیت ذخیره‌سازی پایین خواهد بود. منابع آگاه به مایکروسافت در گفتگو با خبرگزاری ورج تایید کردند که این نسخه با هدف نصب روی لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های ارزان قیمت در اختیار تولیدکنندگان کامپیوتر قرار خواهد گرفت. ویندوز سنترال در ابتدا گزارش داد که این نسخه برای دستگاه‌های با ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۶ گیگابایت موجود خواهد شد. این نسخه از ویندوز ۱۰ که lean edition نام دارد بدین منظور طراحی شده است که دریافت به‌روزرسانی‌های ویندوز را برای چنین دستگاه‌هایی تضمین کند.

به گفته‌ی یکی از کاربران توییتر، ظاهرا در آخرین بیلد آزمایشی ویندوز ۱۰ (۱۷۶۵۰) که به‌ صورت عمومی منتشر شده است، اشاراتی به نسخه‌ی Lean وجود دارد و در هنگام نصب تنها نزدیک به ۲ گیگابایت از فضای داخلی را اشغال می‌کند. مایکروسافت با حذف اجزایی که دستگاه‌های پایین‌رده معمولا نیازی به آن‌ها ندارند نظیر اینترنت اکسپلورر و دیگر اپلیکیشن‌های قدیمی دسکتاپ، فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز برای ویندوز را کاهش می‌دهد. حتی رجیستری سیستم‌عامل در این نسخه حذف شده است و مایکروسافت تلاش دارد تا حد امکان دیگر بخش‌های غیر ضروری را نیز حذف کند.

برخی از دستگاه‌های ویندوزی فعلی که از ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۶ گیگابایت برخوردارند، برای دریافت آخرین به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۰ با دشواری مواجه هستند. مصرف‌کنندگان معمولا با بارگذاری اپلیکیشن‌ها، فایل‌های چند رسانه‌ای و اسناد مختلف، مانع از این می‌شوند که که ویندوز آپدیت فضای خالی لازم برای ارتقا به به‌روزرسانی‌های جدید سیستم‌عامل در اختیار داشته باشد. انتظار می‌رود به‌زودی در کنفرانس توسعه‌دهندگان بیلد مایکروسافت در اوایل ماه می (اواسط اردیبهشت)، خبرهای بیشتری را از ویندوز ۱۰ نسخه‌ی Lean و برنامه‌های ردموندی‌ها برای آینده ویندوز ۱۰ بشنویم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید