حفاظت از محیط‌زیست تضمین‌کننده توسعه

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۵:۱۲
    کد خبر :269214

معاون اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان گفت: حفاظت از محیط‌زیست و پای‌بندی به منابع آن تضمین‌کننده بحث توسعه است.

به گزارش ایسنا، «رضا رمضانی» در همایش مدیریت پسماند شهرستان خرم‌دره با بیان این‌که مفهوم توسعه و محیط‌زیست در دنیای امروز نیاز به نو شدگی دارد، اظهار کرد: پایدارترین شاخص برای توسعه سازگاری آن با مولفه‌ها و معیارهای محیط زیست است.

وی با بیان ای‌نکه مدیریت پسماند جزو جدی‌ترین حوزه‌های محیط‌زیست است، گفت: موفقیت در این مقوله نیازمند تغییر نگرش است.

این مسئول با بیان این‌که باید از منابع به بهترین شکل ممکن استفاده شود، تصریح کرد: پرداختن به محیط زیست هزینه نیست، بلکه هزینه برای محیط زیست سرمایه‌گذاری برای آینده است.

رمضانی با بیان این‌که حفاظت از محیط‌زیست و پای‌بندی به منابع آن تضمین‌کننده بحث توسعه است، تصریح کرد: باید تلاش شود صنایعی که در سطح کشور ایجاد می‌شود با محیط‌زیست مطابقت داشته باشد.

وی یادآور شد: صنایع ایجاد شده وقتی ما را به توسعه می‌رساند که همراه با اندیشه محیط‌زیستی باشد.

ایران 3 برابر کشورهای اروپایی پسماند زباله تولید می‌کند

در ادامه این همایش فرماندار خرم‌دره نیز با اشاره به نقش محوری پایگاه «غزال» در این شهرستان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته، مشکلات این مجموعه تا حدی برطرف شد.

«حجت محمدی» افزود: ۱۴ سال از تصویب قانون خدمات پسماند سپری می‌شود اما حرکت‌های صورت گرفته در این راستا کند بوده است.

وی با اشاره به این‌که ایران سه برابر کشورهای اروپایی پسماند زباله تولید می‌کند، افزود: در برخی کشورها ۸۰ درصد زباله‌ها به چرخه مصرف بازمی‌گردد که بیشترین این رقم در ایران ۷ درصد است.

این مسئول با اشاره به این‌که در شهر خرم‌دره در زمینه دفع بهداشتی زباله وضعیت نسبت به گذشته بهبود یافته است، تصریح کرد: دفع بهداشتی زباله‌ها در شهرستان هنوز با ایده‌ال‌ها فاصله دارد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌دره نیز در ادامه این همایش با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه محیط‌زیست شهرستان خرم‌دره، تصریح کرد: از مهم‌ترین اقدامات می‌توان به اجرای طرح «کهاب» ۲، انتخاب مدرسه کوثر شهرستان به‌عنوان پایلوت مدرسه سبز در استان و انتخاب رستوران‌ها و مساجد سبز اشاره کرد.

سلیمانی با اشاره به این‌که برای نخستین‌بار در این شهرستان، استارت فعالیت انجمن‌های زیست‌محیطی زده شد، گفت: هشت برنامه پاک‌سازی در سطح شهرستان با همت انجمن‌های محیط زیستی به ویژه انجمن زیست‌بانان برگزار شده است.

وی با اشاره به حذف نایلون‌های پلاستیکی توسط نانوایی خرم‌زمین در حمایت از محیط زیست که بازتاب کشوری داشت، یادآور شد: حذف کیسه‌های پلاستیکی از نانوایی‌ها علاوه‌بر کمک به سلامت افراد، گام بزرگی در راستای حفاظت از محیط‌زیست است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید