هفتمین جشن قهرمانی لیگ برتری در ورزشگاه آزادی

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۵۲
    کد خبر :268908

فردا سرخ ها برای چهارمین بار قهرمانی شان در لیگ برتر را جشن می گیرند و این هفتمین جشن قهرمانی در ورزشگاه آزادی خواهد بود.

اولین مراسم قهرمانی در ورزشگاه آزادی در آخرین هفته از لیگ اول حرفه ای برگزار شد؛ جایی که همه تصور قهرمانی استقلال در انزلی را داشتند اما آبی ها مقابل ملوان باختند تا پرسپولیس با غلبه بر فجر قهرمان اولین دوره لیگ برتر شود.

پس از آن نوبت آبی پوشان پایتخت بود که در تهران جشن قهرمانی بگیرند. استقلال در لیگ پنجم از همه رقبا گذشت و در هفته پایانی با شکست ۴-۱ برق شیراز، فاتح لیگ برتر ایران شد. ورزشگاه لبریز و آبی پوش آزادی، یکی از جذاب ترین جشن های قهرمانی را تجربه کرد.

دو دوره بعد، همه احتمالات قهرمانی به ورزشگاه آزادی ختم شد. در بهار ۸۷ پرسپولیس و سپاهان فینال لیگ را برگزار کردند و شاگردان افشین قطبی به شکلی دراماتیک موفق به پیروزی مقابل طلایی پوشان شدند تا یکی از تاریخی ترین و البته بی نظم ترین قهرمانی های لیگ در بزرگترین استادیوم ایران برگزار شود.

لیگ هشتم نیز محل قهرمانی استقلال تهران در لیگ برتر بود اما آن ها در مشهد موفق به کسب این مهم شدند.

یک فصل بعد، سپاهان چند هفته زودتر قهرمانی را مسجل کرد اما جشن قهرمانی به هفته آخر و بازی با پرسپولیس رسید؛ آن دیدار تشریفاتی با تساوی ۱-۱ تمام شد و سپس محرم نویدکیا جام را به بالای سر برد.

تهرانی ها برای تماشای جشن بعدی سه سال صبر کردند تا این که استقلال بازهم با هدایت امیر قلعه نویی و این بار با کاپیتانی فرهاد مجیدی جام را به بالای سر برد. آن ها در لیگ دوازدهم یک هفته زودتر قهرمان شدند و شکست در بازی پایانی مقابل داماش نیز تاثیری در روندشان نداشت.

به گزارش ورزش سه، پس از آن سرخ ها موفق شدند در تهران قهرمانی لیگ را جشن بگیرند و این عنوان را در لیگ شانزدهم به دست آوردند. حالا پس از جشن قهرمانی مقابل پدیده، پرسپولیسی ها فردا و مقابل سپیدرود جام را بالای سر خواهند برد.

۱. قهرمانی پرسپولیس در اولین دوره لیگ
۲. قهرمانی استقلال در دوره پنجم
۳. قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفتم
۴. قهرمانی سپاهان در لیگ نهم
۵. قهرمانی استقلال در لیگ دوازدهم
۶. قهرمانی پرسپولیس در لیگ شانزدهم
۷. قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفدهم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید