مذاکرات مخفیانه آمریکا و داعش

    کد خبر :26887

پایگاه خبری دبکا در گزارشی نوشت که آمریکا در حال مذاکره با سرکرده‌های گروه تروریستی داعش برای خروج از رقه است.

پایگاه خبری دبکا در گزارشی نوشت که آمریکا در حال مذاکره با سرکرده‌های گروه تروریستی داعش برای خروج از رقه است چرا که آزاد شدن رقه منافعی را برای آمریکا در پی دارد.

 

دبکا نوشت: جیمز ماتیس در مصاحبه با شبکه «سی.بی.اس» گفته است که مبارزه علیه داعش شتاب بیشتری گرفته و در حال حاضر به تاکتیک‌های انهدام تبدیل شده است؛ این اظهارات جیمز ماتیس با مذاکراتی که آمریکا در حال حاضر با داعش انجام می‌دهد و از این گروه می‌خواهد تا رقه را ترک کرده و مواضع خود را به «المیادین» و «بوکمال» در جنوب شرقی سوریه انتقال دهد، همخوانی ندارد.

 

دبکا به نقل از منابع نظامی و اطلاعاتی خود گزارش داد: این مذاکرات به وسیله نیروهای تحت حمایت آمریکا با داعش در حال انجام است و در نتیجه تعداد کمی از تروریست‌های داعش در رقه باقی مانده‌اند.

 

این پایگاه صهیونیستی در ادامه نوشت: رسیدن به سه هدف آمریکا را تحریک می‌کند تا اجازه تداوم این مذاکرات را بدهد؛ اول اینکه این مذاکرات و توافق با داعش تعداد تلفات را برای آزادسازی رقه کاهش می‌دهد، دومین دلیل خالی شدن قلمرو شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه از وجود تروریست‌های داعش است و سومین دلیل که به نظر می‌رسد برای آمریکا اهمیت زیادی دارد این است که اگر رقه بدون درگیری آزاد شود دولت ترامپ از تجهیز کردن کُرد‌ها برای آزادسازی این شهر معاف شده و این امر باعث می‌شود انتقادات رئیس جمهور ترکیه به آمریکا مبنی بر تجهیز شبه‌نظامیان کرد نیز از میان برود و سیاست دولت ترامپ برای جلب توجه اردوغان موثر واقع شده و از گرمی روزافزون روابط ترکیه و روسیه جلوگیری کند.

 

دبکا افزود: برای اردوغان هرگونه افزایش قدرت شبه‌نظامیان کُرد خط قرمز محسوب می‌شود و ترکیه به شدت مخالف حضور این گروه‌ها در آزادسازی شهر رقه است؛ مذاکرات با داعش به مدت ده روز طول کشیده و دو طرف در آستانه توافقی قرار گرفته‌اند که به تروریست‌های داعش اجازه  خروج ایمن از شهر «طبقه» در 50 کیلومتری رقه بعد از بر زمین گذاشتن سلاح را می‌دهد.

 

در ادامه این گزارش آمده است: وزارت دفاع روسیه روز شنبه ضمن انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که از مذاکرات «ی.پ.گ» و داعش آگاهی دارد و تصمیم گرفته است تا با محاصره اطراف شهر و نیز مسدود کردن خروجی‌های آن اجازه فرار به تروریست‌های داعش ندهد و نتایج این مذاکرات را خنثی کند.

 

دبکا در پایان گزارش خود نوشت: این سناریو نه تنها با اظهارات جیمز ماتیس  که گفته است ما تاکتیک‌های خود برای مبارزه با داعش را از بیرون راندن آنها از قسمتی به قسمت دیگر تغییر داده و از تاکتیک‌های انهدامی و محاصره استفاده می‌کنیم، همخوانی ندارد بلکه با اظهارات ترامپ در ریاض که از کشورهای منطقه خواستار اتحاد برای مبارزه با تروریسم شده بود نیز در تناقض است.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید