آمریکایی‌ها در تماس با بانک‌های اروپایی آنها را از سرمایه گذاری در ایران بر حذر داشته‌اند

    کد خبر :268812

محسن رضایی درباره کیفیت همکاری ایران و برجام در پاسخ به پرسش رادیو آلمان در خصوص عدم تحقق حدود 40 میلیارد دلار قراردادهای سرمایه گذاری غربی‌ها در ایران، تاکید کرد: آمریکایی‌ها با بانک های اروپایی تماس گرفته، آنها را هراسان کرده و بخش خصوصی اروپا را از سرمایه گذاری در ایران بر حذر داشته اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسش خبرنگار رادیو سراسری آلمان، از پشت پرده عدم تحقق ده ها میلیارد دلار قرارداد سرمایه گذاری کشورهای اروپایی در ایران پرده برداشت و از تلاش غیرعلنی آمریکا و هشدارهای مسئولان این کشور به بانک‌ها برای عدم سرمایه گذاری در ایران و عدم همکاری مالی خبر داد.

خبرنگار رادیو سراسری آلمان از دکتر محسن رضایی این پرسش را مطرح کرد: «پس از برجام ایران حدود 40 میلیارد دلار قرارداد سرمایه گذاری با غربی ها امضا کرده که محقق نشده است. نظر شما در باره همکاری اروپایی ها با ایران چیست؟»

به گزارش تابناک؛ محسن رضایی در پاسخ درباره عدم تحقق این توافق‌های سرمایه گذاری، از تحرکات آمریکایی‌ها برخلاف تعهدات‌شان در برجام رونمایی کرد و در این زمینه گفت: ما به دنبال همکاری های جدید پس از برجام بودیم. در آغاز کار اروپایی ها خوب همکاری کردند، اما کارشکنی های آمریکا، مانع سرمایه گذاری های جدید شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آمریکایی‌ها با بانک های اروپایی تماس گرفته، آنها را هراسان کرده و بخش خصوصی اروپا را از سرمایه گذاری در ایران بر حذر داشته اند. این کار آمریکایی ها خلاف رویه های بین المللی است.

گفتنی است، اتحادیه اروپا در واکنش به تحرکات دونالد ترامپ علیه برنامه جامع اقدام مشترک ایران و 5+1، رایزنی‌هایی با طرف آمریکایی داشته‌اند اما در عین حال، از اروپا نیز صدای واحدی شنیده نمی‌شود و شاهد چندصدایی درباره رویکرد اروپا نسبت به برجام، همراه یا عدم همراهی با ترامپ و تحریم یا عدم تحریم تازه ایران در اروپا هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید