شمارش معکوس برای قرائت گزارش تخلف مدرک تحصیلی حسین فریدون در صحن مجلس

    کد خبر :26869

گزارش کمیته سه نفره بررسی مدارک تحصیلی حسین فریدون و اثبات تخلف وی در تحصیل دانشگاه شهید بهشتی در مقطع دکتری در حال نهایی شدن است و این گزارش باید در روزهای آینده در صحن مجلس قرائت شود.

موضوع مدرک تحصیلی حسین فریدون که قبل از انتخابات ریاست جمهوری به بحث داغ تبدیل شده بود، با سنگ اندازیهای هیئت رئیسه مجلس و نمایندگان حامی دولت و فریدون به بعد انتخابات موکول شد که در حال حاضر این موضوع در دستور کار کمیته سه نفره کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار دارد.

 

موضوع مدکر تحصیلی برادر رئیس جمهور در مقطع دکترا در جلسه روز یکشنبه دهم بهمن سال گذشته در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار گرفت.

 

بر اساس تصمیم این کمیسیون کمیته سه نفره ای تشکیل شد تا برای برای اعمال ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس گزارشی تهیه و ظرف حداکثر ده روز گزارش به کمیسیون ارائه شود.

محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر، محمد قمی نماینده پاکدشت و کارن خانلری نماینده ارامنه بعنوان اعضای این کمیته هستند.

بر اساس این ماده هر گاه حداقل ده‌ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از  طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.کمیسیون حداکثر ظرف ده‌ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت ‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

اما این گزارش به رغم گذشته چهار ماه و بیش از 120 روز هنوز به مجلس ارائه نشد.

کمیته سه نفره باید گزارش خود را در همان بهمن و یا حدکثر اسفند سال گذشته به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه می کرد و این کمیسیون نیز پس از تصویب گزارش، جهت قرائت آنرا تحویل هیئت رئیسه مجلس می داد اما با کارشکنی اعضای کمیته این قانون رعایت نشد.

در همین راستا در اردیبهشت امسال محمد قمی در مصاحبه ای اعلام کرد که «کاری می‌کنیم انتشار گزارش مدرک فریدون به پس از انتخابات موکول شود  چرا که در رای حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری تاثیر منفی دارد».

تنها ابطحی عضو این کمیته بر جمع بندی و ارائه گزارش تاکید داشت و 2 عضو دیگر این کمیته با وقت کشی و عدم حضور در جلسه مانع نهایی شدن گزارش مدرک تحصیلی فریدون شدند.

علاوه بر قمی و خانلری که نقش اصلی را در تاخیر گزارش مدرک تحصیلی به صحن مجلس داشتند، هیئت رئیسه مجلس هم در این زمینه کوتاهی داشت و نقض آئین نامه از سوی این نمایندگان را متذکر نشدند.

بر اساس اطلاع خبرنگار افکار نیوز، موضوع معدل حسین فریدون که به دانشگاه 17 اعلام شده در حالی‌که معدل واقعی او 13 بوده  و همچنین تحصیل وی در دانشگاه شهید بهشتی به رغم آنکه وی قبولی سال ۹۱ در دانشگاه گیلان بود و بررسی شرایط فریدون در گروه آموزشی که اعضای آن از دوستان رئیس‌جمهور  و منصوب وی در نهاد ریاست جمهوری بودند، مانند محمود سریع‌القلم استاد دانشگاه شهید بهشتی، از مواردی است که کمیته سه نفره کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بعنوان تخلف فریدون بر آن تاکید دارد.

بنا به گفته ابطحی، کمیته سه نفره بررسی مدرک برادر رئیس‌جمهور، تخلف فریدون در مدرک تحصیلی را اثبات‌شده می‌داند و چنانچه طبق آئین نامه داخلی مجلس عمل شود و فردی مانع آن نشود و در این زمینه سنگ اندازی نکند، این گزارش باید در روزهای آینده در صحن مجلس قرائت شود.

بر اساس اطلاع خبرنگار افکار نیوز شمارش معکوس برای نهایی شدن این گزارش آغاز شده و باید منتظر تصمیم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و هیئت رئیسه مجلس در این زمینه بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید