آیت الله لاریجانی: انتشار موضوع عفو رهبری و رئیس قوه قضاییه در خصوص سارق مسلحانه در فضای مجازی، کذب محض است/ این جوسازی ها فقط علیه نظام و قوه قضاییه بود

    کد خبر :268653

رئیس قوه قضاییه گفت: در یک مورد با سلاح سرقت کردند و حکم صادر شد؛ آنوقت چه بازی درآوردند که مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه عفو کرده اند؛ در حالی که نه مقام معظم رهبری عفو کردند و نه بنده چنین اختیاری را داشتم.

آیت الله صادق آملی لاریجانی روز چهارشنبه در پانزدهمین همایش روسای دادگستری ها و دادستان ها سراسر کشور در ساری گفت: در یک مورد با سلاح سرقت کردند و حکم صادر شد؛ آنوقت چه بازی درآوردند که مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه عفو کرده اند؛ در حالی که نه مقام معظم رهبری عفو کردند و نه بنده چنین اختیاری را داشتم. داشتند برای عدم برخورد فضاسازی می‌کردند. البته بنده نمی‌گویم که قضات شریف و محترم ما ملاحظاتی در مقام رأی نداشته باشند. ممکن است کسی واقعا مستحق تخفیف باشد و قاضیِ رسیدگی کننده به پرونده، خودش این موضوع را بهتر می‌داند؛ ولی وقتی رأی قاطعی صادر شد و خلاف موازین نیز نبود، باید پای اجرای آن ایستاد و از این جو سازی‌ها نیز هراسی نداشت.

رئیس دستگاه قضایی به اهمیت شجاعت و نهراسیدن قضات در دادن رای قاطع در برخی پرونده ها اشاره و تصریح کرده، انتشار موضوع عفو رهبری و رئیس قوه قضاییه در خصوص سارق مسلحانه درفضای مجازی، کذب محض است.

آیت الله آملی لاریجانی اضافه کرده، این جوسازی ها فقط علیه نظام و قوه قضایی بود و بدانید دستگاه قضایی تحت تاثیر جوسازی ها قرار نمی گیرد .

وی به امنیت اقتصادی کشور اشاره و تصریح کرده، دستگاه قضایی بخصوص دادستان های کشور باید تامین امنیت سرمایه گذاری های سالم را بوجود بیاورند .

آملی لاریجانی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که نگاه مردم را به دستگاه قضایی همواره تقویت می کند تکریم ارباب رجوع است، گفته، گزارش های زیاد ناظران دستگاه قضایی درباره شکایت مردم از برخورد ناصحیح کارمندان و قضات است .

وی خاطرنشان کرده، چنین برخوردهای ناصحیح با مردم چهره دستگاه قضایی را برغم اینکه تلاش های فراوانی انجام می دهد ، مخدوش می کند .

رئیس دستگاه قضایی همچنین تصریح کرده، گزارش هایی از برخورد ناصحیح مسئولان اداره زندان ها با زندانیان وجود دارد که در این زمینه باید با افراد خاطی برخورد بکنیم .

وی در پایان سخنان خود به مقوله حقوق عامه و شهروندی اشاره و خاطرنشان کرده، هرچند در اجرای این حقوق با خلاهای قانونی مواجه هستیم اما دستگاه قضایی متولی احیای حقوق عامه در نظام جمهوری اسلامی است.

منبع : میزان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید