افزایش ۲۲۹درصدی واردات گوشی

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۶:۵۲
    کد خبر :268613

بر اساس آمار گمرک ایران، طی فروردین ماه سال‌جاری تعداد ۲۴۹ هزار و ۱۵۴ دستگاه گوشی تلفن همراه به کشور وارد شد.
به گزارش نامه نیوز ، در نخستین ماه سال‌جاری تعداد ۲۴۹ هزار و ۱۵۴ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۴۵ میلیون و ۴۱۴ هزار دلار وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۹۶ درصد و از حیث ارزش ۲۲۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

️گفتنی است در فروردین ماه سال ۹۶ تعداد ۱۲۷ هزار و ۱۸ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۳ میلیون و ۷۹۰ هزار دلار به کشور وارد شده بود؛ ️. این در حالی است که طی فروردین ماه سال‌جاری تعداد یک هزار و ۳۴ دستگاه خودرو به ارزش ۲۳ میلیون و ۶۵۱ هزار دلار به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۷۳ درصدی و از حیث ارزش ۷۷ درصد کاهش داشته است.

️گمرک ایران به واردکنندگان گوشی تلفن همراه مسافری و تجاری هشدار داد تا در ثبت کد شناسه بین المللی (IMEI) گوشی‌ها در سامانه گمرک دقت کنند چرا که در صورت هر گونه مغایرت و اشتباه در ثبت این کد با مشخصات گوشی تلفن همراه امکان فعال سازی و رجیستری وجود نخواهد داشت.

️بنابراین گزارش؛ گمرک ایران بزرگترین بانک اطلاعات تجارت خارجی کشور را به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در اختیار دارد. تمامی کالا‌های خروجی از گمرکات سراسر کشور کد رهگیری دارند و اطلاعات کالا‌های ورودی و خروجی از گمرکات کاملا شفاف و روشن است.

با استفاده از کد رهگیری می‌توان اطلاعات مربوط به شخص، کارت بازرگانی، کالای ورودی و خروجی و ارزش آن را بررسی کرد و حتی شماره کامیون، هویت راننده آن و اینکه کالا به چه انباری برده شده در سیستم ثبت شده و قابل‌کنترل است. مثلا گمرک بانک اطلاعاتی‌را ایجاد کرده که نشان می‌دهد در چه شهری، چقدر کالا از کدام گمرک، در کدام انبار تخلیه شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید