کارگردان مشهور آمریکایی: اسرائیلی ها مخالف آمدنم به ایران بودند

    کد خبر :268407

الیور استون گفت:رسانه های افراطی و محافظه کار اسرائیل از حضورم در ایران انتقاد کردند.

الیور استون کارگردان مشهور آمریکایی در نشست خبری که امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ در محل برگزاری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شد، ضمن تشکر از ایرانیان برای مهمان نوازیشان گفت: ایرانیان خونگرم‌ترین مردم دنیا هستند. شما همیشه لبخند می زنید و این گویای اخلاق شماست.

وی با بیان اینکه ایران فرهنگی چند هزار ساله دارد و همیشه دوست داشتم به ایران سفر کنم، اما فرصتش پیش نمی آمد، اظهار داشت: پسرم مدت ها پیش به ایران آمد و من را هم تشویق کرد که به ایران سفر کنم. حالا همراه با همسرم که اهل کره جنوبی است به ایران آمده‌ام.

استون سپس در خصوص حضورش در این دوره جشنواره جهانی فیلم فجر بیان کرد: من در این روزهایی که در جشنواره هستم، به اهمیت فیلم ها پی بردم بطوریکه این فیلم ها در دنیا تاثیر خود را روی مردم می‌گذارد.

کارگردان مشهور آمریکایی با بیان اینکه در طول عمرم حدود 20 فیلم از ایران دیدم،گفت:اسم های فیلم های ایرانی را از میان هزاران فیلمی که دیدم به یاد ندارم اما امشب هم قرار است چند فیلم ببینم.

وی در ادامه به تحسین فیلم سد معبر با بازی حامد بهداد پرداخت و بیان کرد: سال گذشته که در جشنواره “بوسان” داور بودم، فیلم های آسیایی خوبی دیدم. “سد معبر” از محسن قرایی و یک فیلم کره ای را به عنوان برندگان اصلی انتخاب کردیم.

کارگردان آمریکایی با بیان اینکه حامد بهداد نقش اصلی فیلم را بسیار خوب بازی می کرد، ادامه داد: این فیلم به خوبی مشکلات شهر تهران را نمایش می داد که البته در نیویورک هم این مشکلات وجود دارد.

وی درباره ساخت مستند خاطر نشان کرد: من روزنامه نگار نیستم، بلکه یک دراماتیست هستم. وقتی که از درام خسته می شوم، سراغ مستند می روم چراکه روحم را پاک می کند. من با سیاست مداران بزرگی مانند چاوز، پوتین، نتانیاهو و یاسر عرفات کار کردم و درباره آنها مستند ساختم.

الیور استون:فیلمی درباره محمود احمدی نژاد نمی سازم

الیور استون در خصوص ادامه فعالیتش گفت: فعلا نمی خواهم فیلم سیاسی بسازم. البته مدتی شایعه شده بود که درباره محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران بسازم اما این حقیقت ندارد و من این همه جاه طلب نیستم البته ممکن است روزی این فرصت دست دهد که فیلمی درباره یک سیاستمدار ایرانی بسازم.

استون در پاسخ به پرسش دیگری درباره نقل قولی که نسبت به فیلم های ایرانی داشت،بیان کرد: من درباره این موضوع صحبت کردم و روند فیلم های جشنواره را توضیح دادم که بیشتر این فیلم ها خسته کننده هستند اما در میان آنها نیز فیلم جذاب وجود دارد.

وی گفت:من در جمع دانشجویان توصیه کردم که آن ها فیلم هایشان را جذاب بسازند.

این کارگردان درباره ساخت فیلم ضدایرانی اسکندر گفت: نسخه ای از “اسکندر” که همه جا تبلیغش را ارائه کردم در سال ۲۰۱۴ بیرون آمد و خوب هم عمل کرد اما نسخه اصلی برای سال ۲۰۰۴ است و با برادران وارنر ساخته شد.

وی اضافه کرد: برادران وارنر گفتند که سکانس هاس خشونت و جنسی را حذف کن و سوتفاهم از آنجایی شروع شد که در رویارویی امپراطوری پارس با سپاه اسکندر که داریوش دچار یک حمله عصبی می شود و از محل نبرد خارج می شود و این اتفاق باعث می شود که ایران شکست بخورد اما وقتی اسکندر پیروز شد و لباس خود را در آورد و به داریوش ادای احترام کرد، سپاه از اسکندر خواست که دست به غارت بزند اما او می گوید ما جنگجویان عادی نیستیم.

وی ادامه داد: وقتی که این فیلم پخش شد، بوش رئیس جمهور وقت آمریکا به عراق حمله کرد و تقارن این دو اتفاق کمی سوء تفاهم ها را بیشتر کرد.

وی درباره کاراکتر آریو برزن خاطر نشان کرد: این شخصیت در فیلم نبود اما شخصیتی به عنوان مشاور اعظم وجود داشت که انسان بسیار زیرکی بود.

انتقاد صهیونیست ها از حضور الیور استون در ایران

الیور استون درباره اینکه آیا قبل از حضورش در ایران از طرف صهیونیست ها تهدید شد، گفت: رسانه های افراطی و محافظه کار اسرائیل از حضورم در ایران انتقاد کردند و از طرف خود آنها هم درخواست مصاحبه با احمدی نژاد مطرح شد.

عربستان سعودی برهم‌زننده آرامش منطقه است

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت کشورهایی مانند سوریه و یمن را چطور می‌بینید و آیا در آثارتان در آینده به این موضوعات می‌پردازید، گفت: به نظر من عربستان سعودی یکی از بزرگترین برهم زنندگان آرامش منطقه است و این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست.

استون در پاسخ به این سوال که آقای ترامپ را به چه شخصیتی تشبیه می‌کنید، اظهار کرد: یکی از شخصیت‌های شیطانی بابل باستان!

او در پاسخ به این سوال که مهمترین یادگاری که از سینمای ایران با خود می‌برید چه چیزی خواهد بود، بیان کرد: تصاویر جنگ ایران و عراق را دیده‌ام و بسیار تصاویر ناراحت‌کننده‌ای بود. شما ایرانیان نباید نقش آمریکا را در جنگ کشورتان فراموش کنید چرا که آمریکا یکی از اصلی‌ترین یاوران عراق در جنگ با ایران بود، البته کشورهای بسیاری در این جنگ کمک صدام کردند و ایران تنها بود.

استون در پاسخ به این سوال که آیا جشنواره‌های سینمایی آمریکا سیاست زده هستند، گفت: بله قطعاً چنین اتفاقاتی در جشنواره‌های آمریکایی می‌افتد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید