راهی ساده برای تنظیم انسولین بدن

    کد خبر :268377

رئیس انجمن اختلالات خواب ایران گفت: ۵۰ درصد بیماری‌های فشار خون ثانویه به دلیل اختلالات خواب است و در این زمینه دیابت نیز می‌تواند ناشی از همین اختلالات باشد.

محمد فرهادی رئیس انجمن اختلالات خواب ایران در هشتمین کنگره که امروز در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: هشتمین همایش اختلالات خواب در راستای توسعه و ارتقای بیشتر بخش پزشکی خواب برگزار می‌شود؛ اختلالات خواب از بدو تولد در نوزاد شروع و تا کهن‌سالی ادامه دارد؛ کم خوابی اثرهای منفی مختلفی بر روی ارگان‌های مختلف بدن و سیستم‌های هیدرولیک می‌گذارد.
شایع‌ترین دلیل بروز اختلالات خواب

رئیس انجمن اختلالات خواب ایران با اشاره به اینکه کم‌خوابی یکی از شایع‌ترین دلایل اختلالات خواب محسوب می‌شود، افزود: اختلالات خواب تاثیر زیادی بر خلق و خو، وضعیت شغلی افراد و به خصوص برای مشاغل حساس دارد و باید به طور جدی درمان شود، این عارضه در کودکان باعث کم‌هوشی، رشد کم اعضای مختلف بدن از جمله دندان و حتی ریه کودکان می‌شود.

وی با بیان اینکه اختلالات خواب برای افرادی که دارای مشاغل سخت و حساس هستند می‌تواند سبب بروز مشکلات جدی شود، تاکید کرد: 50 درصد بیماری‌های فشار خون ثانویه به دلیل اختلالات خواب است و دیابت نیز می‌تواند ناشی از همین اختلالات باشد؛ به طوریکه کمبود خواب باعث مقاومت بدن نسبت به انسولین می‌شود.

به گزارش اشگاه خبرنگاران ،رئیس انجمن اختلالات خواب ایران تاکید کرد: 20 درصد حوادث ترافیکی به دلیل اختلالات خواب رانندگان است، خوشبختانه امروزه پزشکی خواب در کشور جا افتاده است و دوره‌های فلوشیپ تشکیل می‌شود.

وی تاکید کرد: دستورالعمل تاسیس مراکز خواب به وزارت بهداشت داده شده است و امیدواریم هرچه سریعتر این دستورالعمل اجرایی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید