بیانیه گروه 7 در محکومیت اقدامات سوریه، ایران و روسیه

    کد خبر :267937

وزرای خارجه گروه ۷ با صدور بیانیه‌ای در پایان نشست خود در کانادا تقریبا همه اقدامات ایران، سوریه و روسیه را محکوم کردند.
به گزارش  بازتاب به نقل از خبرگزاری کویت، وزرای خارجه گروه ۷ در پایان نشست خود در کانادا در بیانیه‌ای اعلام کردند که در ارتباط با محکومیت استفاده از سلاح شیمیایی توسط سوریه، نفوذ روسیه و همچنین فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران در منطقه متحد و یکپارچه هستند.

گروه ۷ در بیانیه خود آورده است؛ ما استفاده مکرر از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه و همچنین داعش که توسط سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی تایید شده است را محکوم می‌کنیم.

گروه ۷ در بیانیه خود همچنین از حملات آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه سوریه که به بهانه حمله ادعایی شیمیایی صورت گرفت حمایت کرد.

وزرای خارجه هفت کشور صنعتی همچنین حملات ارتش سوریه به تروریست‌ها در غوطه شرقی که به گفته آن‌ها مورد حمایت ایران و روسیه است را نیز محکوم کرده‌اند.

گروه ۷ در ادامه بیانیه خود از اقدام روسیه مبنی بر وتو کردن قطعنامه پیشنهادی غرب درباره حمله اخیر شیمیایی در دوما هم ابراز تاسف کرده است.

این درحالیست که کشور‌های غربی نیز ۲ قطعنامه پیشنهادی مسکو در شورای امنیت را ناکام گذاشتند. یکی از این قطعنامه‌ها درباره لزوم بررسی دقیق و مستقل حمله شیمیایی رخ داده در دوما بود که توسط آمریکا وتو شد.

وزرای خارجه گروه ۷ همچنین به مسکو توصیه کرده‌اند که از مداخله و رفتار‌های غیرمسئولانه و بی ثبات کننده در کشور‌های با سیستم دموکراتیک خودداری کند!

آن‌ها همچنین استفاده از عامل اعصاب برای هدف قرار دادن جاسوس روس تبار مقیم انگلیس را محکوم کردند. وزرای خارجه گروه ۷ می‌گویند که مطمئن هستند که این حمله توسط روسیه انجام شده است.

مسکو قویا این ادعا‌ها را رد کرده است.

در ادامه این بیانیه کاملا جانبدارانه آمده است؛ درباره ایران ما فعالیت‌های بی ثبات کننده این کشور در منطقه به ویژه حمایت از اقدامات نظامی بازیگران غیردولتی در یمن و دیگر مناطق را محکوم می‌کنیم.

آن‌ها میگویند که به شدت نگران گزارش سازمان ملل در زمینه ارسال موشک‌های بالستیک برای انصارالله در یمن هستند.

این ادعای غربی‌ها هم از سوی انصارالله و هم از سوی دولت ایران بار‌ها رد شده است.

ادعای ارسال موشک‌های بالستیک به یمن در حالی مطرح می‌شود که ائتلاف عربستان از دو سال پیش یمن را در محاصره کامل دریایی و زمینی قرار داده است و حتی ارسال غذا و دارو نیز به این مناطق با مشکلات زیادی مواجه است.

در پایان این بیانیه آمده؛ گروه ۷ به تضمین برنامه هسته‌ای منحصرا صلح آمیز ایران مطابق با برنامه جامع اقدام مشترک متعهد است، اما همزمان نگران آزمایش‌های موشکی بالستیک ایران که باعث افزایش بی ثباتی در منطقه می‌شود نیز است.

کشور‌های آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس، ژاپن، ایتالیا و کانادا اعضای گروه ۷ را تشکیل می‌دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید