استاد دانشگاه تهران:

زنگ خطر سونامی مصرف مخدرهای صنعتی و شیمیایی به صدا درآمده

    کد خبر :267800

استاد دانشگاه تهران در رابطه با رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر بر این باور است که با توسعه کمی و کیفی تشکل‌های مردم نهاد در راستای فعالیت نسبت به فرهنگ‌سازی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد، حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی همراه با موفقیت خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نیلوفر میناوند افزود: در حال حاضر اعتیاد به مصرف مواد مخدر به عنوان یکی از مسائل پیچیده اجتماعی در بروز بسیاری از آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی مطرح است، فعال کردن و گسترش سازمان‌های غیردولتی برای مبارزه با مواد مخدر صنعتی و شیمیایی و استفاده از ظرفیت‌های سمن‌ها و صاحب‌نظران برای تحقق رویکرد اجتماعی با اعتیاد ضرورت دارد.

وی اظهار کرد: در جامعه ‌ای که درصدد اجرای دموکراسی است تشکل‌های مردم نهاد نقش مهمی ایفا می‌کنند اما اینکه توسعه کمی تشکل‌ها و مداخله آنها در حوزه اعتیاد ثمربخش خواهد بود یا خیر، امری است که در دراز مدت مشخص خواهد شد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در هر صورت اجتماعی کردن پیشگیری، مقابله و درمان اعتیاد و جلب مشارکت مردم در این حوزه امری جدی و مهم است ،تصریح کرد: در حال حاضر زنگ خطر سونامی مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی در جامعه به صدا در آمده و آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد از موضوعات مورد توجه دولت است.

به گفته میناوند، در همین راستا تاکید بر رشد کمی و کیفی تشکل‌های مردم نهاد و تعامل آنها با دولت از رویکردهای اصلی بوده و بر همین اساس اجتماعی شدن امر مقابله با اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی و رفتن به سمت کمک گرفتن از مردم در قالب سمن‌ها دوچندان شده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه تقویت سمن‌های مرتبط با حوزه مقابله با اعتیاد در بین سایر آسیب‌های اجتماعی باید پررنگ تر شود، افزود:اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و شیمیایی بسیار آسیب زننده است و باید مردم به کمک سازمانهای مردم نهاد بیایند و در امر پیشگیری ،مقابله و درمان فعال تر از گذشته شوند و نسبت به بحث مبارزه اجتماعی با اعتیاد بی تفاوت نباشند و آن را فقط وظیفه دولت و مسوولان ندانند.

میناوند در پایان خاطرنشان کرد: بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نیاز به همراهی سه نهاد از جمله خانواده ، تشکل های مردم نهاد و مسوولان دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید