بیانیه نشست سه جانبه تهران درباره سوریه

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ ۱۲:۵۲

نشست کارشناسی گروه مشترک جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه که در تهران برگزار شد پس از ۲ روز پایان یافت.

متن بیانیه پایانی این نشست به شرح ذیل است:

در چارچوب نشست بین المللی سوریه (روند آستانه)، شهر تهران در تاریخ ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ میزبان نشست کارشناسی، و جلسات «گروه مشترک» سه کشور ضامن آتش بس سوریه در روند آستانه بود.

در نشست های برگزار شده در تهران، هیات های جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه پیش نویس اسناد ارائه شده به سه طرف، از جمله اسناد مربوط به رژیم آتش بس (اعلام شده در ۳۰ دسامبر ۲۰۱۶ در سوریه) و اجرای آن، همچنین تبادل زندانیان و ربوده شدگان را مورد بحث و بررسی قرار دادند. هیاتی از متخصصان سازمان ملل متحد با حضور در ملاقاتهای سه جانبه نشست تهران به عنوان ناظر، مباحث تخصصی و کمکهای فنی ارزشمندی را ارائه کردند.

نشست تهران همچنین مقدمات برگزاری چهارمین نشست بین المللی سوریه که قرار است در تاریخ ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ در آستانه برگزار گردد را فراهم کرد. همه هیاتها توافق کردند که قبل از نشست بلندپایه، جلسه کارشناسی دیگری در ۱۲ اردیبهشت برگزار نمایند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان نشست کارشناسی تهران، ضمن تاکید مجدد بر لزوم توجه همزمان به همه ابعاد بحران سوریه، بعد نظامی و مبارزه با تروریسم، بعد سیاسی و یافتن راه حلی سیاسی از طریق توافقات سوری – سوری و بعد انسانی، ابراز امیدواری می کند روند آستانه و دیگر تلاشهای بین المللی، مقدمات پایان هر چه سریعتر بحران سوریه را فراهم و راه رویارویی موثر و همه جانبه با تروریسم که خواسته جامعه بین المللی است را هموار سازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید