چین: آمریکا در امور داخلی کشورها دخالت می کند

  • سیاسی
  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۳۲
    کد خبر :267374

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که گزارش آمریکا در انتقاد از «وضعیت حقوق بشر برخی کشورها از جمله چین» مداخله آشکار در امور داخلی آنهاست.
‘لوکانگ’ امروز سه شنبه در مصاحبه مطبوعاتی در پکن گفت که آمریکا حق ندارد به بهانه حقوق بشر و با دستاویز قرار دادن این موضوعات در امور دیگر کشورها مستقیما مداخله کند.
به گزارش ایرنا سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که به دلیل انتشار این «گزارش گستاخانه و مداخله جویانه»، پکن یک «یادداشت اعتراضی» را تسلیم آمریکا کرده و خواستار خودداری این کشور از اقدامات مشابه شده است.
وی گفت که سال هاست «وزارت خارجه آمریکا با انتشار این گزارش انگشت اتهام به سوی کشورهای دیگر نشانه می رود» و این باعث انزجار کشورهای مختلف شده است.
لوکانگ گفت که ما یادداشت اعتراضی را تسلیم این کشور کرده ایم و به آمریکا گفته ایم که دست از این اقدامات نادرست خود بردارد و بداند که در گذشته در این مسیر شکست خورده است و هر بار که دست به این کار بزند طعم شکست را خواهد چشید.
وی تاکید کرد که «آمریکا حقایق را نادیده می گیرد» و با »سیاسی کردن مساله حقوق بشر» می کوشد تا در امور داخلی دیگر کشورها دخالت کند و کشورهای دیگر اعتماد خود را به واشنگتن از دست داده اند.
همزمان تارنمای یی سی چین نوشته است که انتقاد حقوق بشری آمریکا در شرایطی است که دیگران می دانند «آمریکا عامل حمله به عراق و لیبی است» و در مناطق مختلف دنیا دست به جرایم زیادی زده است و این چنین کشوری نمی تواند در مقام مدافع حقوق بشر ظاهر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید