آیا رئیس‌جمهور به بهانه دفاع از «ارتش»، «سپاه» را تخریب کرد؟!

    کد خبر :267151

رئیس جمهور در سخنانی که 29 فروردین ماه در روز ارتش ایراد کرد جمله ای گفتکه با واکنش های مختلفی مواجه شد. «حسن روحانی» در بخشی از سخنانش عنوان کرد: «ارتش با آنکه سیاست را خوب می فهمد اما هرگز در بازی های سیاسی وارد نشده و به وصیت امام راحل به خوبی عمل کرده است. اگر در رژیم گذشته در بسیاری از فسادهای اقتصادی گاهی نام صاحب منصبان ارتش آن روزگار مطرح می شد، اما امروز درهیچ فسادی در کشور ما نامی از امیران و بزرگان ارتش توجود ندارد و این به معنای پاکی و دست پاکی و اخلاص ارتش جمهوری اسلامی ایران است.»

به گزارش تابناک، پس از بیان این جمله توسط رئیس جمهور آنهم در مراسم رژه نیروهای مسلح، بسیاری از تحلیل گران و کارشناسان این سخن روحانی را به معنای طعنه و کنایه او به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سرداران سپاه ارزیابی کردند. به خصوص اینکه امسال روز ارتش تقارن یافته بود با ایامی که ولادت امام حسین (ع) در آن قرار گرفته است و فاصله روز ارتش با روز پاسدار تنها 2 روز بود.

فرمانده ارتش: دوست دارم جانشین «بسیج» باشم

پس از این سخنان رئیس جمهور بود که فرمانده ارتش جمهوری اسلامی برای نشان دادن وحدت بین سپاه و ارتش طی سخنانی، گفت: سپاه از اول انقلاب در خط مقدم مقابله با ضدانقلاب بوده است، از اول انقلاب هرجا که مسئولان در مسئولیت خود به مشکل خورده‌اند از پتانسیل بسیج کمک گرفته و کارها را حل و فصل کرده‌اند.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم که به مناسبت سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: درود بر شهدای بسیج از ابتدای انقلاب جمهوری اسلامی تا امروز و درود بر تمامی جانبازان راه اسلام از جمله مدافعان حرم اهل بیت(ع) و تمام شهدایی که در راستای تحقق آرمان های نظام مقدس اسلامی. دشمنان انقلاب در ذهن‌شان جدایی‌هایی ترسیم می‌کنند و فکر می‌کنند با حرف‌های‌شان می‌توانند خللی در دژ مستحکم ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی وارد کنند که اینطور نخواهد شد. بنده هنوز هم مانند گذشته وقتی که به شهرمان می روم در پایگاه آنجا حضور پیدا کرده و به عنوان بسیجی خدمت می کنم.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: اگر از بنده بپرسند که چه جایگاهی را می خواهم، دوست دارم که جانشین سازمان بسیج باشم و اگر یک روزی از سمتم در ارتش مرخص شوم، با افتخار در پایگاه بسیج محلی انجام وظیفه می کنم. حضور ما در بسیج با هدف تو دهنی زدن به دشمنان نظام است؛ چراکه دشمن فکر می‌کند که می توانند بین ارتش و سپاه تفرقه ایجاد کنند و حضور بنده در این مراسم، حضوری نمادین است برای کسانی که با حرف خود مسیری همانند مسیر دشمنان انتخاب می‌کنند.

سرلشکر محسن رضایی: تلاش برای اختلاف‌افکنی بین سپاه و ارتش راه به جایی نمی‌برد

همچنین «سردار سرلشکر محسن رضایی» در پیامی توئیتری به مناسبت روز پاسدار به برخی تخریب هایی که علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفته است، پاسخ داد و نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از توانمندترین بازوهای دفاع از ارزش‌های الهی و سپر حوادث ملت ایران و نظام ما بوده و خواهد بود.

وی ادامه داد: «هیچ انسان آگاه و عقل سلیمی در میدان مواجهه با دسیسه‌های دشمنان به تضعیف سنگر دفاعی خود رضایت نمی‌دهد. در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی، همچنان سنگرهای دفاعی ملت ما هستند که پیوند برادری را در عرصه خون و شهادت استوار کرده‌اند.»

فرمانده سپاه اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: «آنان كه سعی دارند بین نیروهای مسلح اختلاف بیفكنند، راه به‌جایی نخواهند برد. آقای بنی‌صدر اولین فردی بود كه در این مسیر شكست خورد و پس از او تا امروز افرادی بوده و هستند كه سودای اختلاف‌افکنی بین ارتش و سپاه را در سردارند، ولی تاکنون موفق نشده‌اند. دوم اردیبهشت‌ماه، سالروز تأسیس سپاه پاسداران را به همه دلاوران سبزپوش و خانواده‌های معزز شهدا تبریک می‌گویم.»

بیانیه سپاه: سپاهیان هیچگاه عطش دستیابی به قدرت نداشته‌اند

همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای به مناسبت روز پاسدار به تخریب های صورت گرفته علیه این نیرو پاسخ داد و به خدمات سپاه به انقلاب اسلامی اشاره کرد. در بخشی از این بیانیه با تاکید براینکه بر خلاف جریان سازی های موهوم رسانه ای ، سپاه و سرداران خدوم آن هیچگاه به قدرت مصطلح که بسیاری در عطش دستیابی به آن به هر قیمتی هستند ، نیاندیشیده و صرفا به تکلیف الهی خود در تحقق آرمانهای انقلاب و سربلندی ملت شریف ایران می نگرد، آمده است: «سپاه افتخار می کند که نام سرداران غیرتمند، انقلابی و ولایی آن همواره در زمره اهداف سرویس های جاسوسی و جوخه‌های ترور منافقین ، صهیونیست‌ها و حامیان غربی و منطقه‌ای آنان قرار دارد؛ سپاه افتخار می کند که همواره در تلخی ها و شیرینی‌های روزگار در کنار مردم شریف ایران بوده و زلزله زدگان کرمانشاه ،ورزقان، بم و گرفتار شدگان در سیل و برف طی سالیان اخیر شاهدان صادق و فهیم این حقیقت هستند.»

قدردانی رهبر انقلاب از سخنان وحدت‌آفرین فرمانده ارتش

نکات تکمیلی در سیر واکنش ها به تخریب های صورت گرفته علیه سپاه و بسیج را رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان فرمودند. حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر دیروز (یکشنبه) در دیدار فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان نیروی زمینی، با تحسین کارآمدی و تجارب ارزشمند پرسنل قدیمی ارتش و ابراز امیدواری درباره آینده درخشان جوانان آن، بر استمرار پیشرفت و افزایش توان ارتش تأکید و خاطرنشان کردند: پیشرفت‌ها باید همچنان ادامه پیدا کند تا ارتشِ فردا از ارتش امروز بهتر، قوی‌تر، کارآمدتر و انقلابی‌تر باشد.

در این دیدار که به‌مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان ارتش تأکید کردند: از شما جوانان عزیز می‌خواهم همه ابتکارات، تلاشها و ظرفیت‌های انسانی خود را برای پیشبرد و اعتلاء ارتش بکار اندازید.

فرمانده کل قوا همچنین با تجلیل از مواضع انقلابی و وحدت‌آفرین امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، افزودند: آقای سرلشکر موسوی در عین دلبستگی سازمانی و پایبندی عاطفی به ارتش که حفظ و تأکید بر آن لازم است، سخنان بسیار خوبی در خصوص اتحاد نیروهای مسلح بیان کردند که این سخنان نشان‌دهنده عقل مدیریتی و صفای باطنی است و ارتش را در چشم مردم بیش از پیش ارزشمند می‌کند.

در شرایطی که بسیاری از معاندان جمهوری اسلامی تلاش دارند تا بخشی از اهداف خود را از طریق ایجاد تفرقه و اختلاف به ویژه در بین مسئولان و نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی پیش ببرند. تلاش برای خنثی سازی این اقدامات، توطئه ها و گسترده کردن چتر وحدت بین قوا، مسئولان، نیروهای مسلح و گروه های سیاسی باید در رأس سخنان، اقدامات و نظرات مقامات عالی کشور قرار گیرد. بر همین اساس انتظار این است که از تریبون هایی که در اختیار آنان قرار می گیرد، «صدای وحدت» بیرون بیاید، نه «صدای تفرقه و اختلاف».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید