فرجی: فدراسیون جهانی کاراته ایران را امپراطور کاراته آسیا نامید

  • ورزشی
  • دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۵۰
    کد خبر :266990

رئیس فدراسیون کاراته گفت: حوزه قهرمانی ویترین فدراسیون است و در سال ۹۶ در چهار رده سنی در قزاقستان قهرمان آسیا شدیم و فدراسیون جهانی کاراته ایران را امپراطور کاراته آسیا نامید.

محمدصادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته نشست خبری اظهار داشت: در سال جاری چند رویداد مهم ورزشی چون جام جهانی فوتبال٬ بازی‌های آسیایی و المپیک جوانان پیش روی ورزش کشور است که امیدوارم ورزشکاران ایران عملکرد خوبی داشته باشند. در سال گذشته با حمایت جامعه بزرگ کاراته به موفقیت‌های خوبی در توسعه همگانی و بخش قهرمانی رسیدیم که البته نگاه و توجهات بیشتر به بخش قهرمانی است.

وی تاکید کرد: وزارت ورزش اساسنامه‌ای برای فدراسیون‌ها در نظر گرفته بود که با تلفیقی از اساسنامه فدراسیون جهانی٬ وزارت و کمیته اساسنامه خودمان را به دلیل داشتن سبک‌های متعدد بومی سازی کردیم.

فرجی ادامه داد: حوزه قهرمانی ویترین فدراسیون است و در سال 96 در چهار رده سنی در قزاقستان قهرمان آسیا شدیم و فدراسیون جهانی کاراته ایران را امپراطور کاراته آسیا نامید که امیدوارم بتوانیم این عنوان را حفظ کنیم. در فدراسیون جهانی نیز توانستیم شاهد حضور سلیمی به عنوان عضو فدراسیون جهانی باشیم.

رئیس فدراسیون کاراته در خصوص اهداف این فدراسیون گفت: من از زمان حضور در فدراسیون برای فدراسیون کاراته برنامه 20 ساله را تدوین کردیم و یکی از برنامه‌ها کسب کرسی‌های جهانی است. برنامه 5 ساله نیز داریم که برشی از برنامه 20 ساله فدراسیون است. در برنامه یک ساله نیز که برنامه عملیاتی ما است باید در سال جاری 7 مرحله مسابقات کسب سهمیه کاراته وان اعزام شویم. مسابقات بازی‌های آسیایی را نیز در پیش داریم و امیدواریم در این دوره هم مانند هر سال که کاراته در روزهای پایانی بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود شاهد کسب نتایج درخشان و صعود کاروان کشورمان در رنکینگ باشیم.

فرجی در ادامه تصریح کرد: المپیک رویداد بزرگی برای ما است و همچنین برای اولین بار در المپیک جوانان در آرژانتین حضور خواهیم داشت. برای کسب سهمیه المپیک جوانان نیز سه رویداد کسب سهمیه را پیش رو داریم. مسابقات قهرمانی رده‌های پایه در ژاپن و همچنین مسابقات بلغارستان و کرواسی از رویدادهای کسب سهمیه در رده جوانان هستند که امیدوارم در پایان هر 6 سهمیه را در رده پسران و دختران کسب کنیم. سبک‌های غیر کنترلی نیمی از جامعه کاراته هستند. در سال گذشته ترکیب تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان سبک‌های آزاد را تشکیل دادیم و امسال نیز تیم‌های ملی سبک‌های آزاد بانوان را تشکیل می‌دهیم. سال گذشته تیم‌های نونهالان را تشکیل دادیم که فصای خوبی برای ترکیب تیم‌های نوجوانان است. با توجه به المپیکی شده کاراته باید ساختار تشکیلات ما المپیکی شود که بر همین اساس آشوری در ساختار جدید به عنوان رئیس سازمان تیم‌های ملی معرفی شد و مشاوران فنی و مدیران تیم‌های ملی هم انتخاب خواهیم کرد که برای این مهم در حال بررسی هستیم و بزودی این نفرات را اعلام می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی در ایران گفت: ارومیه میزبان مسابقات جام آزاد با حضور تیم‌های خارجی و مسئولان جهانی بود که این رویداد ادامه خواهد داشت. 197 تیم در بخش‌ها و رده‌های سنی مختلف٬ در لیگ‌های کاراته شرکت می‌کنند که همین امر کمک زیادی به موفقیت و آمادگی قهرمانان و شناخت استعدادهای جدید دارد.

فرجی در مورد اعزام نشدن تیم امید به قهرمانی آسیا خاطرنشان کرد: نگاه فدراسیون پشتوانه سازی است٬ اما به دلیل مشکلات مالی و فاصله زیاد تا شهر اوکیناوای ژاپن٬ تصمیم گرفتیم تا نوجوانان و جوانان که بحث کسب سهمیه المپیک 2018 جوانان و پشتوانه سازی دارند را اعزام کنیم.

وی افزود: قطعا تیم امید نتایج خوبی در قهرمانی آسیا کسب می‌کرد که با توجه به اولویت‌های که فدارسیون دارد تیم‌ها را اعزام می‌کنیم٬ چراکه امسال برنامه های زیادی چون قهرمانی بزرگسالان آسیا و جهان٬ بازی‌های آسیایی و مراحل مختلف لیگ جهانی را پیش رو داریم.

به گزارش تسنیم، در ادامه این نشست خبری ، محسن آشوری، دبیر فدراسیون کاراته در پاسخ به سوال خبرنگاری که عنوان کرد با توجه به ترافیک کاری تیم بزرگسالان در سال جاری، بهتر نبود مسئولیت هدایت تیم امید از کادر فنی بزرگسالان گرفته شود و کادر مجزا برای امید انتخاب شوند، گفت: ما هم به این نتیجه رسیدیم تا تیم امید را از بزرگسالان جدا کنیم. سال گذشته با هدایت همزمان تیم های امید و بزرگسالان توسط کادر فنی بزرگسالان نتایج قابل قبولی گرفتیم و بازیکنان خوبی نیز به کاراته معرفی شدند. امسال نیز با توجه به عدم حضور تیم امید در قهرمانی آسیا دیگر رویدادی در پیش نداریم و با رویکرود جدید تشکیل تیم امید به دنبال پشتوانه سازی برای تیم بزرگسالان و نتایج موفق در مسابقات قهرمانی جهان سال آینده هستیم. فرجی نیز لطف کرده است و فضایی را برای ما مهیا کرده است تا نفرات برتر تیم امید در مسابقات انتخابی را به مسابقات لیگ جهانی چین در آذرماه اعزام کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید