در کارگاه بازیگری معتمدآریا چه گذشت؟

    کد خبر :266941

فاطمه معتمد آریا در کارگاه بازیگری دارالفنون با اشاره به این که مساله مهم این است که از خود بپرسیم من که هستم، چه می‌خواهم، گفت: موبایل که همیشه همراهتان است و همه اطلاعات لازم را از آن می‌گیرید، فرصت پرسیدن این سوالات از خودتان را از شما گرفته است.

به گزارش ایرنا:این بازیگر سینما در چهارمین روز از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره تاثیر شناخت آدم ها از خودشان در کارگاه «دارالفنون»، اظهار کرد: شناخت خودمان اولین درس بازیگری است، خودشناسی را ابتدا باید با تمرین های فیزیکی و شناخت، تنفس و پنج حسی که همه انسان ها و موجودات دارند، یاد بگیریم.

وی گفت که قبل از آن که بخواهم با شما تمرین های عملی را انجام دهم می خواهم درباره موضوع کلی تری صحبت کنم و آن هم مساله جهان هستی است. این جهان بزرگ و شلوغ که روز به روز بزرگ تر و مدرن تر می شود برای ما فرصتی باقی نمی گذارد تا از خودمان بپرسیم چه کسی هستیم.

معتمد آریا تاکید کرد که مهم ترین مساله این است که از خودمان بپرسیم چه کسی هستیم و چه چیزی می خواهیم و بعد حرکت کنیم.

او با اشاره به این که سعی دارد در تمرین های این کارگاه کاری کند که هنرجویان به خودشان نزدیک تر شوند، گفت: چون خواسته ها و درخواست های ما از زندگی، بی نهایت است. هر روز یک چیز جدید می خواهیم و حتی گاهی خواسته های ما به قدری فراتر می رود که فکر می کنیم دیگر چیزی در جهان نیست که ما را راضی کند.

بازیکر فیلم ‘ گیلانه ‘ افزود: با شناخت خودمان می توانیم در ابتدا خودمان و بعد جهان پیرامونمان را تغییر دهیم و آنگاه است که با دقت بیشتری به جهان نگاه می کنیم و بعد می توانیم نگاه متفاوت تری داشته باشیم و هنرمندان بهتری شویم.

وی در ادامه تمرین های بدنی مختلف برای شناخت بهتر و عمیق تر حس بویایی، شنوایی، بینایی، لامسه و چشایی به هنرجویان ارایه داد.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از پنجشنبه (30 فروردین ماه) آغاز شده و تا 7 اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید