بحران آب و اشتغال؛ ۲ مساله اصلی کشور در نشست مسئولان ارشد ۳ قوه

    کد خبر :266550

موضوع بحران آب و اشتغال به عنوان ۲ مساله اصلی کشور در نشست روز گذشته مسئولان ارشد سه قوه مورد بررسی قرار گرفت.

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ­با اشاره به جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دولتمردان و قوه قضائیه گفت:امروز موضوعات مهم جامعه در دستور کار جلسه قرار داشت.

­

وی با اشاره به اینکه مسئله آب یکی از مسائل مهم مورد بحث در جلسه امروز بود گفت:در این جلسه دولت گزارشی از وضعیت آبی کشور ارائه داد و قرار شد همه برای حل این مشکل تلاش کنند.

­

به گزارش تسنیم،وی با اشاره به گزارش رئیس جمهور از بازار ارز تصریح کرد: در این جلسه به این نتیجه رسیدیم که در ادامه راه برای کنترل بازار ارز باید به هم کمک کنیم.

­

لاهوتی با اشاره به اینکه طبق قانون دولت باید 1.5میلیون شغل ایجاد کند افزود:برای تحقق این هدف مجلس باید با تصویب قوانین شرایط اشتغال زایی را تسهیل کند و قوه قضائیه هم باید برای ورود سرمایه گذار خارجی به او اطمینان بدهد.

­

وی ادامه داد:همه به این موضوع اذعان داریم که در کشور قوانین دست و پاگیر بسیار است و باید برای کمک به دولت آنها را از میان برداشت.

­

­این نماینده مجلس با اشاره به اینکه مراحل اخذ مجوز در کشور سخت و زمان بر است گفت:دستگاهها برای دادن مجوز نگاه بخشی دارند که برای حل این مشکل قرار شد متولی برای این کار تعیین شود تا گرفتن مجوز تسهیل گردد.

­

وی با اشاره به اینکه طبق قانون دولت باید 15 درصد کوچک شود تصریح کرد:در عمل هر سال بر خلاف این موضوع اتفاق می افتد و بودجه هزینه های جاری در حال افزایش است.

­

لاهوتی آمایش سرزمین را از مسائل مهم و مورد تاکید رهبری خواند و گفت:سالهاست که این موضوع مطرح است و باید بلاخره آن را حل کرد.

وی ادامه داد:اگر آمایش سرزمین را جدی بگیریم بسیاری از کشمکش های بین استانها و دستگاه ها حل میشود.

­

در این برنامه همچنین احمد امیرآبادی‌فراهانی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این جلسه به این نتیجه رسیدیم که باید به بحث آب ملی نگاه کنیم گفت:در حال حاضر چند هزار حلقه چاه غیر مجاز در کشور داریم که وزارت نیرو باید آنها را ببندد.

­

وی ادامه داد: برای بستن لین چاه ها هم مجلس باید قوانین لازم را تصویب کند هم قوه قضائیه برخوردهای مورد نیاز را صورت دهد.

وی گفت:حمایتهای مجلس و قوه قضائیه از دولت می تواند به حل مشکلات کمک کند.

­

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه با دستور رئیس جمهور از این پس وزرا هر هفته مهمان مجلس هستند افزود: قرار است همه وزرا روزهای سه شنبه هر هفته برای تعامل با نمایندگان مجلس در مجلس حضور یابند.

­

وی ادامه داد:قرار شد خود رئیس جمهور و معاون اول هم جلسات منظمی با نمایندگان داشته باشند تا تعاملات دو قوه بیشتر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید