گاو، بزرگترین پستاندار روی زمین تا ۲۰۰ سال آینده!

    کد خبر :266447

در صورت ادامه روند انقراض جانداران بزرگ‌جثه به دست انسان‌ها و به دنبال انقراض کامل فیل‌ها، زرافه‌ها و کرگدن‌ها تا ۲۰۰ سال آینده گاو اهلی، بزرگترین پستاندار باقیمانده روی زمین خواهد بود.

به گزارش ایسنا، کارشناسان دانشگاه نیومکزیکوی ایالات متحده طی یک مطالعه اعلام کردند از دست دادن تنوع زیستی پستانداران که در حال حاضر یکی از نگرانی‌های عمده زیست محیطی است بخشی از یک روند طولانی مدت حداقل ۱۲۵ هزار ساله محسوب می‌شود.

با مهاجرت انسان‌های خردمند باستانی، نئاندرتال‌ها و دیگر گونه‌های انسانی از آفریقا موجی از انقراضِ وابسته به اندازه در پستانداران در تمامی قاره‌ها اتفاق افتاد که در طول زمان تشدید شده است.

بر اساس این مطالعه، انقراض وابسته به اندازه در پستانداران و از بین رفتن گونه‌های بزرگ در تمامی قاره‌ها در طول زمان، ناشی از فعالیت انسان‌ها در گذشته و حال است. با گذشت زمان و مهاجرت انسان در سراسر جهان، انقراض پستانداران بزرگ به سراسر جهان گسترش یافت.

از جمله این پستانداران می‌توان به کرگدن پشمالو، ماموت، لاما، شتر، بزرگ دد و برخی شکارچی‌های وحشی مانند خرس‌های صورت کوتاه، تیزشاخان و گربه دندان خنجری اشاره کرد.

همچنین در این مطالعه محققان تاثیرات بالقوه آب و هوایی را بر خطر انقراض و انتخاب طبیعی در طول زمان مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که در ۶۵ میلیون سال گذشته تغییرات آب و هوایی به انقراض حیوانات منجر نشده بلکه باعث انطباق و مهاجرت آنها شده است.

به گزارش نیوز۱۸، اما کارشناسان بر این باورند که تغییرات اقلیمی در حال حاضر ممکن است به انقراض پستانداران کمک کند چرا که این جانداران هم اکنون محدودیت‌های بیشتری در حرکت و مهاجرت دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید