چین در پاسخ به تحریم آمریکا، صنعت نیمه هادی را با سرعت بیشتری توسعه می‌دهد

    کد خبر :266055

چین در پاسخ به تحریم‌های صادراتی جدید آمریکا علیه زدتی‌ای، قصد دارد برنامه‌های خود در ساخت تراشه‌های موبایل را با سرعت بیشتری به پیش براند.

روز چهارشنبه اعلام شد که ایالات متحده، شرکت ارائه‌دهنده‌ی تجهیزات مخابراتی چینیِ زدتی‌ای را به مدت ۷ سال از خرید تجهیزات موبایل از شرکت‌های آمریکایی منع خواهد کرد. این حکم پس از آن صادر می‌شود که وزارت بازرگانی ایالات متحده دریافت زدتی‌ای کارمندانی را که مسبب زیر پا گذاشتن تحریم‌های آمریکا در قبال ایران و کره‌ی شمالی بودند، مجازات نکرده است. همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید، این تحریم صادراتی برای شرکتی که تا حد زیادی به پردازنده‌های ساخت کوالکام وابسته است، به‌شدت گران تمام خواهد شد. اما به‌نظر می‌رسد چین در نظر دارد به طریقی از بروز فاجعه جلوگیری کند.

بر اساس گزارش رویترز، چین قصد دارد ظرفیت تولید صنعت نیمه‌هادی خود را افزایش دهد. این خبرگزاری می‌گوید این هفته مقامات ارشد چینی به‌ همراه نهادهای صنعتی، نهادهای نظارتی و صندوق مالی قدرتمند تراشه‌ی این کشور نشستی با موضوع سرعت‌بخشی به برنامه‌های جسورانه برای بخش تولید تراشه‌ برگزار کرده‌اند. هرچند تمام چشم‌ها اکنون به زدتی‌ای خیره شده است؛ اما اگر تحریم‌های گسترده‌تری برای چین در راه باشد، بدین معنی خواهد بود که دیگر شرکت‌های چینی یا حتی خود این کشور احتمالا به‌کلی امکان دسترسی به برندهایی نظیر کوالکام، اینتل، مایکروسافت و … را از دست خواهند داد.

چین در زمینه‌ی تولید تراشه چندان بی‌تجربه نیست. این کشور قصد دارد تراشه‌های ساخت داخل را تا سال ۲۰۲۵ در ۴۰ درصد از گوشی‌های هوشمندش قرار بدهد. هرچند تحریم جدید آمریکا در این لحظه تنها متوجه زدتی‌ای است؛ اما این پاسخ متقابل چین می‌تواند به روابط این کشور با آمریکا تنش‌های بیشتری وارد کند. این تحریم هفت‌ساله در زمانی وضع می‌شود که این دو کشور در هفته‌های اخیر با تعرفه‌های سنگین چند ده میلیارد دلاری اقدام به تهدید یکدیگر کرده و ناقوس یک جنگ تجاری تمام‌عیار را نواخته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید