از سوی سازمان‌های مردم نهاد جوانان صورت می‌گیرد:

برگزاری دوره‌های آموزشی برای گروه‌های در معرض آسیب

    کد خبر :265949

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به عملکرد این معاونت در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سال گذشته از برگزاری دوره‌های آموزشی برای گروه‌های در معرض آسیب از سوی سازمان‌های مردم نهاد جوانان خبر داد.

رضا حجتی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر نقش سازمان‌های مردم نهاد جوانان در پیشگیری از وقوع آسییب‌های اجتماعی، گفت: سال گذشته در حوزه آسیب‌های اجتماعی سعی کردیم تا از طریق سازماندهی و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد جوانان در مناطق حاشیه نشین شهرهای بزرگ، سکونتگاه‌های غیر رسمی و محلات بحران خیز، دوره‌های آموزشی را برای گروه های مخاطب جوانی که در معرض تهدید قرار داشتند، برگزار کنیم.

به گفته وی این کلاس‌ها بر روی اولویت‌های اصلی آسیب‌های اجتماعی مانند پیشگیری از طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و … متمرکز بوده است.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در بین تمام دستگاه‌ها، بیشترین گستردگی و بیشترین کار آموزشی در این حوزه از سوی سازمان‌های مردم نهاد صورت گرفته است، اظهار کرد: میزان آموزشی که از سوی جوانان برای گروه‌های مخاطب جوانان ارائه شده است و گزارشی که از برگزاری این گروه‌ها دریافت کرده و به شورای اجتماعی کشور منعکس کردیم، نشان می‌داد که عملکرد این سازمان های مردم نهاد در نوع خود کم نظیر بوده است.

حجتی در ادامه تصریح کرد: ما از استعداد و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و نه کاهش آن استفاده می کنیم. چرا که درمان آسیب های اجتماعی امری مداخله گرایانه است که از ظرفیت سازمان های مدرم نهاد جوانان خارج است. این برنامه در تمام استان‌های کشور و با تاکید بر مناطق حاشیه نشین و محلات آسیب خیز و به ویژه دختران جوان صورت گرفته است؛ معتقدم آموزش‌های ارائه شده به دلیل مشارکتی بودن به نتایج خوبی منجر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید