بازگشت گورخر ایرانی به پارک ملی کویر مرکزی

    کد خبر :265829

در راستای عملیاتی کردن طرح معرفی مجدد گورخر ایرانی به پارک ملی کویرمرکزی، ظهرابی سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی و نمکی مشاور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست از زیستگاه های مستعد اجرای مناطق مختلف در منطقه بازدید کرد.

به گزارش ایلنا:در این سفر بازدیدی از زیستگاه‌های مختلف در منطقه از جمله چشمه پیغمبر و اطراف آن در حوزه سیاهکوه و همچنین از زیستگاه چشمه طلحه و چاه میش مست در حوزه ملک آباد انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان افزود: نظر به بررسی‌های میدانی و سوابق مطالعاتی، اجماع نظر و دیدگاه مشترک نسبت به عملیاتی نمودن طرح در حوزه دشت شمالی سیاه کوه در محدوده زیستگاه دشتی چشمه پیغمبر جمع بندی حاصل شد.

عباسعلی دامنگیر گفت: برای ارتقاء تنوع زیستی و احیاء گونه در زیستگاه قبلی خود با وجود جمعیت مناسب گور خر ایرانی در ذخیرگاه زیستکره توران نسبت به انتقال این حیوان نادر و در معرض خطر به پارک ملی کویر مرکزی تصمیم گیری لازم صورت پذیرفت که این موضوع می تواند علاوه بر ارتقاء تنوع زیستی برجاذبه های طبیعی منطقه نیز بیفزاید.

وی افزود: با اجرای طرح قلمرو زیستی این حیوان در شرق و غرب استان گسترش یافته و حضور آن باعث پویایی سایر گونه ها و تنوع زیستی پارک ملی کویر مرکزی خواهد شد.

دامنگیر در پایان عنوان کرد: این طرح قرار است بعد از سی و سه سال عدم مشاهده این گونه نادر در پارک ملی کویر در هفته محیط زیست افتتاح گردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید