رژیم صهیونیستی و وهابیت دو روی یک سکه اند

    کد خبر :265743

« محمد بوحامیدی » نویسنده وتحلیلگر الجزایری رژیم صهیونیستی و وهابیت سعودی را دو فرزند نامشروع سلطه جویان در منطقه دانست وگفت : دلیل این موضوع این است که دولت سعودی متعهد شده است آسیبی به این رژیم نزند.

بوحامیدی گفت: نباید فراموش کرد اهمیت منطقه خاورمیانه تنها به خاطر ذخایر نفت و گاز نیست بلکه به دلیل واقع شدن در مسیر انتقال این سوخت های فسیلی است، در واقع خاورمیانه بخشی از جاده ابریشم است و به همین دلیل رژیم صهیونیستی را در مرکز کشورهای عربی قرار دادند تا این کشورها را هدف قرار دهند.
وی تاکید کرد : تل آویو و وهابیت که ساخته وپرداخته سعودی هاست دو روی یک سکه هستند و آن ها وهابیت را ایجاد کردند تا با نام بازگشت به عقاید سلف صالح، به اتحاد کشورهای اسلامی ضربه بزنند ونشانه اش این است که ریاض آسیبی به تل آویو نمی زند ودر آشکار وپنهان با آن همراه است.

**آمریکا ، انگلیس و فرانسه در تجاوز به سوریه نقش مزدور داشتند
این استاد دانشگاه الجزایری تجاوز آمریکا ، انگلیس وفرانسه به سوریه را اشتباهی راهبردی دانست و گفت: این تجاوز پس از دیدار «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان از این سه کشور متجاوز صورت گرفت، بن سلمان میلیاردها دلار تحت عنوان قراردادهای خرید اسلحه به این کشورها داد و در حقیقت عربستان برای تجاوز این کشورها به سوریه به آن ها باج کلانی پرداخت کرد.
وی گفت: واقعیت این است که این کشورها در تجاوز به سوریه که کشوری دارای حاکمیت و مشروعیت بین المللی است، نقش مزدور را ایفا کردند . قبلا بحث نومحافظه کاران مطرح بود اما اکنون با پدیده جدیدی به نام نو مزدوران مواجهیم. این مزدوران از ارزش های اخلاقی دم می زنند در حالی که قوانین بین المللی را زیر پا می گذارند، وظیفه قانون حمایت از قوی ها و ضعیف ها است و هر چند در خصوص حمایت از ضعیفان کمرنگ تر است. متجاوزان به سوریه قبلا به بهانه های مختلف، عراق و لیبی را ویران کرده بودند، آن ها فقط به قدرت و زور اعتقاد دارند و نه قوانین بین المللی وهر زمان احساس کنند کشور مخالفشان، ضعیف شده است، به آن حمله می کنند.

** مقاومت سوریه را تنها نمی گذارد
این نویسنده و تحلیلگر الجزایری در ادامه گفت، این روزها سوریه تنها نیست، درست است که گروهی از کشورهای اقدام به تجاوز به سوریه کردند اما سوریه، ایران، روسیه، چین و حزب الله را کنار خود دارد . تجاوز به سوریه با اتحاد این کشورها شکست خورد. زورگویی و تکبر آمریکایی ها، آن ها را کور کرده بود، آن ها با این تجاوز، با یک بحران اجتماعی، سیاسی و اخلاقی مواجه شده اند و نمی توانند واقعیت ها را تغییر دهند. آمریکا متوجه قدرت گرفتن دوباره روسیه نشد، همچنین ایران را دست کم گرفت و تصور کرد با تحریم ها و محاصره کردن، ایران دچار فروپاشی می شود اما ایران با قدرت ایستادگی و خود را از وابستگی رها کرد. تحلیلگران منصف از همان ابتدا اعتقاد داشتند روسیه و ایران نمی توانند نسبت به تحولات اطراف خود بی تفاوت باشند اما متجاوزان متوجه قدرت و اثر گذاری آن ها نبودند.

**محور مقاومت آماده بدترین شرایط است
بوحامیدی در ادامه گفت، جنگ های پیاپی که قدرت های ستیزه جو و زور گو به کشورهای منطقه تحمیل کردند، باعث شد این کشورها نگرش خود را در مورد چگونگی پیشبرد نبردها تغیر دهند؛ این کشورها از علوم و فناوری های نوین و برنامه های متناسب با زمان حاضر استفاده می کنند، واکنش سوریه به تجاوز بسیار قوی بود، حزب الله نیز راهبرد خود را در خصوص مقابله با متجاوزان تغییر داد و مقاومت فلسطین نیز در پی تغییر دادن معادلات موجود است ، ارتش ایران نیز در سلاح های جدید سرمایه گذاری زیادی کرده به گونه ای که این نوع سلاح ها می تواند موازنه قوا را بر هم زند، موشک هایی که ایران تولید می کند ، کارآیی بسیار بیشتری از سلاح های پیچیده آمریکایی دارد، سوریه نیز با استفاده از سلاح های جدید 71 موشک متجاوزان را سرنگون کرد.

**متجاوزان خوستار تداوم بحران سوریه اند
وی در ادامه گفت، این کشورها نمی خواهند سوریه از بحرانی که خود آن را به وجود آورده اند، خارج شود، آن ها می خواهند پیوسته جنگ ها ادامه داشته باشد؛ آن ها از طریق تروریست ها این جنگ ها را پیش می برند بدون این که پول هایی که از کشورهای عربی حاشیه خلیح فارس دریافت کرده اند را از دست بدهند، آمریکایی ها می گویند سوریه نباید از جنگ خارج شود، آن ها امیدوار بودند سوریه طی 6 ماه به زانو درآید اما مقاومت سوریه با کمک ایران مقابل این تلاش ها باعث شد روسیه نیز پا به میدان بگذارد زیرا روسیه متوجه شد محور ایران، سوریه و حزب الله در مقابله با سلطه جویان مصمم است و از سوی دیگر سوریه برای روسیه از نظر امنیتی اهمیت زیادی دارد. روسیه متوجه شد ائتلاف ایران، سوریه و حزب الله قوی است و می توان بر آن ها تکیه کرد، مردم با قدرتمندان متحد می شوند و نه با ضعیفان و این در مورد رابطه روسیه با محور مقاومت نیز صادق بود.

**آمریکا پس از هر پیروزی سوریه، آن را هدف می گیرد
وی افزود: آمریکایی ها هر بار سوریه پیشرفت هایی در مبارزه با تروریسم یا پیروزهایی راهبردی به دست آورد، وارد عمل شدند. ابتدا در القصیر و بعد در حلب ، پیروزی غوطه هم باعث شد خطر تروریسم از دمشق دور شود و به همین دلیل آن ها دست به این تجاوز زدند، ترامپ اول گفت از سوریه خارج می شود و پس از آن ادعا کردند نظام حاکم بر سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است تا ترامپ بهانه ای برای بازگشت به سوریه داشته باشد.

** تجاوز به سوریه اشتباه بزرگی بود
وی همچنین گفت، خود آمریکایی ها متوجه شده اند که مرتکب اشتباه سیاسی بزرگی شده اند ، آن ها باعث شدند کشورهای مختلف آن ها را سرزنش کنند و از آن ها بخواهند به قوانین بین المللی احترام بگذارند چون این کشورها خارج از چارچوب های قانونی دست به حمله به سوریه زدند و از کشورهایی دخالت کننده در امور دیگران به کشورهایی متجاوز تبدیل شدند .

**عربستان همچنان باید به غرب باج دهد
این استاد دانشگاه الجزایری در پایان در خصوص نقشه آینده متجاوزان گفت: آن ها عربستان را مجبور می کنند پول بیشتری بدهد تا ارتش جدیدی از تروریست ها ایجاد کنند و این ارتش جایگزین 300هزار تندرو از 83 کشور مختلف شود که آن را در سوریه به وجود آورده بودند اما نمی توانند در سوریه پیروز شوند ، آن ها تلاش می کنند جنگ را در سوریه طولانی کنند البته با نیروها و با پول دیگران.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید