اردیبهشت؛ ماه سرنوشت استقلال در ایران و آسیا

  • ورزشی
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۴۵
    کد خبر :265358

حضور در جنگ سه گانه باعث شد تا استقلال در ماه جاری یکی از سخت ترین در عین حال سرنوشت سازترین ماه های خود در تاریخ را تجربه کند.

حضور در کورس نایب قهرمانی لیگ برتر، فینال حذفی همین طور پلی آف لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا استقلال به عنوان تنها نماینده آسیایی ایران که به نسبت دو رقیب دیگر تقویم فشرده تری دارد وارد ماه سرنوشت خود در اردیبهشت جهنمی شود، ماهی که مربی آلمانی و شاگردانش هر چهار، پنج روز یک بار باید به میدان بروند تا در سه جام برای رسیدن به موفقیت تلاش کنند.

وینفرد شفر که پیش بینی چنین تقویم فشرده ای برای شاگردانش را نداشت حالا در کنار تمام مباحث فنی و آنالیزی که از رقبای رنگ وارنگ خود در داخل و آسیا دارد نگرانی و دغدغه بسیار بالایی هم برای مدیریت مشکلات حاشیه ای ذهنش را معطوف خود کرده به خصوص که با پایین بودن قوای بدنی تیم میزان مصدومیت بازیکنان این تیم تا حد بسیار زیادی بالا رفته و هر کدام شان ممکن است زیر این فشار طاقت نیاورند.

با تمام این تفاسیر استقلال باید در تقویمی فشرده تر نسبت به ذوب آهن رقیب اصلی اش در راه نایب قهرمانی لیگ برتر همین طور پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در اردیبهشت ماه به میدان برود چون ذوبی ها تنها درگیر جنگ با استقلال در راه نایب قهرمانی لیگ هستند اما شفر و شاگردانش علاوه بر این دوئل باید خود را برای فینال جام حذفی که روز 13 اردیبهشت ماه در شهر خرمشهر برگزار خواهد شد نیز آماده کنند.

اردیبهشت جهنمی و پرفشار استقلال از فردا در تقابل با پیکان استارت می خورد و تا روز 25 اردیبهشت به طول خواهد انجامید جایی که باید آن روز دیدار برگشت با ذوب آهن را در ورزشگاه آزادی در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان برگزار کنند. نکته کلیدی اما اینجاست که استقلال کم ملی پوش ندارد و در کنار مصائبی که برای آماده نگه داشتن سایر بازیکنانش دارد باید با موضوع حضور این ملی پوشان در تمرینات تیم ملی و ریکاوری مد نظر کی روش نیز کنار بیاید که همین نکته کار را برای شفر سخت تر از همیشه می کند.

به گزارش ورزش سه، استقلالی که پنج روز بعد از بازی با پیکان مقابل سپاهان در یکی از سنگین ترین بازی های تاریخ دو باشگاه در نقش جهان به میدان خواهد رفت همین طور تقابل با خونه به خونه دسته اولی در فینال حذفی طی روز 13 اردیبهشت قطعا فشار و خستگی زیادی به این تیم در آستانه رویارویی با ذوب آهن در پلی آف وارد خواهد کرد پس با نگاهی به این تقویم می توان به وینفرد شفر حق داد که نسبت به عبور سلامت از ماه جهنمی پیش رو نگران و مردد باشد.

تنها کافی است به تقویم زیر نگاهی بیاندازیم تا به سختی کار استقلال همین طور وینفرد شفر برای عبور از خوان های پنج گانه اردیبهشت جهنمی پی برد:

* دوم اردیبهشت ماه 97

استقلال – پیکان (هفته بیست و نهم لیگ برتر- ورزشگاه آزادی)

* هفتم اردیبهشت ماه 97

سپاهان – استقلال(هفته پایانی لیگ برتر- ورزشگاه نقش جهان)

* 13 اردیبهشت 97

استقلال – خونه به خونه بابل(فینال حذفی – ورزشگاه خرمشهر)

* 18 اردیبهشت 97

ذوب آهن – استقلال (بازی رفت پلی آف آسیا – فولادشهر اصفهان)

* 25 اردیبهشت 97

استقلال – ذوب آهن(بازی برگشت پلی آف آسیا- ورزشگاه آزادی)

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید