تخلف دو اپراتور تلفن همراه آمریکایی زیر ذره‌بین

    کد خبر :265327

وزارت دادگستری آمریکا از تحقیقات ضدانحصار در مورد تخلفات دو اپراتور تلفن همراه ای تی اند تی و وریزون در این کشور خبر داده است.

به گزارش بازتاب به نقل از ورج، این دو اپراتور متهم هستند که با همکاری و مشارکت اتحادیه ای اس ام تغییر راحت اپراتور مورد استفاده هر کاربر (ترابرد) و مهاجرت به اپراتوری دیگر را برای کاربران گوشی های دارای eSIM دشوار کرده اند.

وزارت خانه مذکور فعلا در مرحله تحقیقات اولیه بوده و در تلاش است اطلاعات تکمیلی را در این زمینه دریافت کند. همچنین قرار است سه اپراتور دیگر تلفن همراه در آمریکا هم اطلاعات تکمیلی خود را در این زمینه در اختیار وزارت دادگستری قرار دهند.

تحقیقات بیشتر حاکیست ای تی اند تی و وریزون با همکاری اتحادیه ای اس ام استانداردهایی ابداع کرده اند تا گوشی های مجهز به eSIM بر روی گوشی های خریداری شده قفل شوند و ترابرد آنها ممکن نشود. اولین بار یک سازنده گوشی های هوشمند و یک شرکت خدمات بی سیم که نام هیچ یک اعلام نشده این تخلف را به وزارت دادگستری آمریکا اعلام کردند.

ای تی اند تی و وریزون و اتحادیه ای اس ام از همکاری خود با وزارت دادگستری برای رسیدگی به این پرونده خبر داده اند و به طور ضمنی تخلفات خود را رد کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید