گزارش اولین روز جشنواره جهانی فیلم فجر/ رضایت پدر شهید احمدی روشن

    کد خبر :265093

اولین روز از سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر روز گذشته (پنجشنبه 30 فروردین‎ماه) کار خود را در پردیس سینمایی چارسو آغاز کرد. اولین روزی که اگرچه در ابتدا خلوتی آن بسیار محسوس بود؛ اما هرچه از ساعت‌های آغازین جشنواره گذشت، بر تعداد افراد حاضر در کاخ سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر اضافه شد.

ـ در این روز برخی از بخش‌ها هنوز سر و شکل جدی به خود نگرفته بودند؛ از این دسته می‌توان به بخش «بام لانچ» جشنواره اشاره کرد که محل پذیرایی مهمانان و استراحت آن‌ها بود. این بخش در اولین روز از جشنواره هنوز آماده نشده بود و از ورود مهمانان به این بخش ممانعت می‌شد.

ـ اولین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر یک بخش بسیار شلوغ داشت. بخشی که در آن بازار فروش فیلم‌ها دایر شده و در همین آغاز کار از شور و حرارت بالایی برخودار بود. بخشی که اگرچه برای فروش فیلم‌ها دایر شده است، اما بسیاری از مسئولان غرفه‌های این بخش، اتفاقات مهم را بعد از جشنواره می‌دانند و جشنواره را تنها فضایی برای آشنایی با خریداران جهانی معرفی می‌کنند.

ـ در حالی که یکی از رویکردهای اصلی جشنواره جهانی فیلم فجر نمایش آثار خارجی است، اما استقبال از سالن‌های نمایش دهنده فیلم‌های ایرانی بیش از سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم‌های خارجی بوده است. به صورتی که در بسیاری از سالن‌های نمایش فیلم‌های ایرانی به سختی مکانی برای تماشای فیلم پیدا می‌شود؛ اما سالن‌های نمایش دهنده آثار خارجی کمتر از نصف ظرفیت خود را پر می‌کنند.

ـ شاید بتوان مهم‌ترین مهمان امروز کاخ جشنواره جهانی فجر را پدر شهید احمدی روشن دانست. پیرمرد خوش‌اخلاقی که با صبوری از تمام بخش‌های کاخ جشنواره بازدید کرد و از برگزاری چنین جشنواره‌ای راضی بود. او گفت که اگر این جشنواره‌ها بتوانند سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را در عرصه جهانی معرفی کنند، توانسته‌اند گام مهمی را برای عرصه فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی بردارند.

در پایان باید گفت که سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در اولین روز برگزاری ثابت کرده است که در مدیریت فضای جشنواره با برنامه‌ریزی گام برداشته است؛ البته باید کمی صبوری کرد تا فضای جشنواره در روزهای آینده نیز بررسی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید