اجرای حکم کهنسال‌ترین محکوم به اعدام در آمریکا

  • حوادث
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ ۱۵:۱۶
    کد خبر :265007

خبرگزاری رویترز روز جمعه خبر داد که مقام های ایالت آلاباما یک زندانی هشتاد و سه ساله و کهنسالترین محکوم به اعدام تاریخ معاصر آمریکا را به اتهام بمبگذاری های 29 سال پیش اعدام کردند.

به گزارش ایرنا:والتر مودی که تا آخرین لحظه بر بیگناهی خود اصرار داشت، پنجشنبه به وقت محلی به وسیله تزریق سم مجازات شد. وی متهم بود که در سال 1989 با ارسال دو بسته بمبگذاری شده، یک قاضی و یک وکیل حقوق بشر را به قتل رسانده است.

دادستانی این ایالت، معتقد است که هدف مودی از قتل قاضی ‘رابرت ونس’ خشم وی از مجرمیت در اتهام بمبگذاری منتسب به او در سال 1972 بود. به گفته دادستانی، وی برای رد گم کردن، به قتل ‘رابرت رابینسون’ وکیل حقوق بشری ایالت جورجیا نیز اقدام کرد.

بنا به این گزارش، مودی بیش از 20 سال در انتظار اجرای حکم زندانی بود و تمامی این مدت بر بیگناهی خود اصرار می ورزید. دیوان عالی آمریکا تا دقایقی مانده به اعدام نیز با تقاضای عفو این متهم مخالفت کرد.

به گزارش مرکز اطلاعات حکم اعدام آمریکا، بیش از 40 درصد زندانیان محکوم به اعدام در این کشور دارای سن 50 به بالا هستند و از سال 2006 تاکنون 10 زندانی 70 سال به بالا اعدام شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید