معاون اجتماعی وزارت بهداشت:

یک سفیر سلامت باید در هر خانواده داشته باشیم

    کد خبر :264878

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: باید تا جایی که می‌توانیم کارها را به مردم واگذار کنیم تا شاهد اجرای طرح سلامت محله در تمام محلات استان باشیم و در هر خانواده، یک سفیر سلامت وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا دکتر محمد هادی ایازی در مراسم افتتاحیه اولین کانون سلامت محله استان گیلان با اشاره به ضرورت تشکیل معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت گفت: با تشکیل معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، زمینه مشارکت‌های بین بخشی سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تامین و حفظ سلامت مردم فراهم شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در این راستا ارتقای مشارکت مردم در عرصه‌های سلامت، تقویت سازمان‌های مردم نهاد سلامت، کمک خیرین به نظام سلامت و بسیاری دیگر از مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت از اهداف تشکیل معاونت اجتماعی بود.

ایازی با بیان این که قریب به ۷۵ درصد از موضوعات مربوط به سلامت، خارج از حیطه مسوولیتی مدیریت نظام سلامت است، تاکید کرد: بدون همکاری بین بخشی و همراهی سایر سازمان‌هایی که عملکرد آن‌ها به نوعی با سلامت مردم مرتبط است، نمی‌توان به سلامت مطلوب در جامعه دست یافت.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به ضرورت تشکیل کانون‌های سلامت در سطح محلات و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای گروه‌های مختلف مردمی برای توسعه سلامت، تصریح کرد: فراهم کردن امکان مشارکت‌های مردمی، توانمندسازی محلات، تقویت همکاری‌های بین بخشی از موارد مورد انتظار در استان گیلان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید