تحقیقات پرونده «سکریپال» اتهامات لندن علیه مسکو را تأیید می کند

    کد خبر :264236

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که نتایج به دست آمده به وسیله سازمان منع تسلیحات شیمیایی، اتهامات انگلستان به روسیه در پرونده مسمومیت سکریپال و دخترش را تأیید می کند.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، «هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز پنجشنبه اعلام کرد که آمریکا معتقد است نتایج به دست آمده به وسیله سازمان منع تسلیحات شیمیایی اتهامات انگلستان به روسیه در پرونده سکریپال را تأیید می کند.

وی تأکید کرده که واشنگتن کاملا در این پرونده از لندن حمایت می کند و تأکید کرد که باید نشست هایی در شورای اجرایی سازمان منع تسلیحات شیمیایی در شورای امنیت در خصوص این پرونده برگزار شود.

در همین راستا وزارت خارجه آمریکا مدعی شده است که تنها روسیه دلیل کافی برای مسمومیت سکریپال را دارد.

سرگئی سکریپال افسر سابق اطلاعات نظامی روسیه که مدتی برای انگلستان جاسوسی کرده بود به همراه دخترش یولیا مارس گذشته در حالی که مسموم شده بودند در یک مرکز تجاری در شهر «سالیسبری» در انگلستان پیدا شده بود.

بریتانیا روسیه را به دست داشتن در ماجرای مسمومیت این جاسوس سابق خود متهم کرده است و در حالی که بارها روسیه این اتهامات را رد کرده است، کشورهای اروپایی و واشنگتن شماری از دیپلمات های روسی را از کشورهای خود اخراج کرده اند که منجر به اقدام متقابل روسیه و اخراج دیپلمات های آمریکایی و اروپایی از روسیه شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید