مسکو «کانال ارتباط سری» با داماد ترامپ را تکذیب کرد

    کد خبر :26339

مقامات دیپلماتیک روس ادعای وجود «کانال ارتباطی سری» با داماد رئیس جمهوری آمریکا را مهمل نامیده و گفتند وجود یک خط تماس سری برای گفتگو بین رهبران کشورها، امری مترادف است.

یک مقام بلندپایه وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگار «نووستی» اعلام کرد که “جرالد کوشنر” داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا هیچ پیشنهادی به سفیر روسیه در واشنگتن در مورد ایجاد «کانال ارتباط سری با مسکو» نداده و چنین ادعایی کاملا مهمل و بی پایه و اساس است.

پیش از این سناتورهای حزب دموکرات آمریکا اعلام کرده بودند که در حال جمع آوری اطلاعات در مورد کوشنر برای اثبات اتهام وی در خصوص تماس با “سرگئی کیسلیاک” سفیر روسیه در واشنگتن به منظور ایجاد کانال تماس سری بین کاخ سفید با مسکو هستند.

این دیپلمات آگاه گفته است: «البته در سفارت روسیه یک کانال سری تماس وجود دارد که آن تلفنی است که تنها تعداد بسیار محدودی از مقامات بسیار بلندپایه سفارت امکان استفاده از آن را دارند و این ارتباط رمزگذاری شده است.  وجود این خط تماس سری در همه کشورهای جهان عادی است. ولی ایجاد یک کانال سری تماس جدید از لحاظ فنی غیرممکن است و اطلاعات منتشره در مورد آن در آمریکا کاملا بی پایه و اساس است.»

ارتباط کوشنر با کشورهای خاورمیانه باید بررسی شود

یک مقام آگاه دیگر در محافل دیپلماتیک روسیه هم به سیاستمداران آمریکایی توصیه کرده که به دنبال ارتباط واقعی کوشنر در جای دیگری از جهان باید باشند.

وی گفته است: «روسیه در مورد چنین ارتباطات سری هیچ نقشی ندارد. آقای کوشنر در واقع نماینده آن بخش از تجار آمریکا در بخش خاصی از جهان، یعنی منطقه خاورمیانه است. و مسلما وی بعنوان یک سرمایه گذار میلیاردر، نفوذ زیادی در برخی کشورهای خاورمیانه دارد که با آنها ارتباط کاری داشته و مقامات سیاسی در واشنگتن باید روی این ارتباطات حساس شده و آنها را زیرنظر بگیرند.»

“سرگئی اورجونیکیدزه” دیپلمات سابق روس و معاون دبیرکل سابق سازمان ملل نیز معتقد است که جنجال بر سر جمع آوری اطلاعات در مورد داماد دونالد ترامپ، در حقیقت تلاش دیگری از سوی مخالفان رئیس جمهوری آمریکا برای اعمال فشار بر او و اطرافیان اوست.

وی توضیح داد: «البته همه سفارتخانه ها دارای یک خط ارتباط سری هستند که به منظور برقراری تماس بین روسای جمهوری کشورها استفاده می شود. ولی این ادعا کاملا بی معناست که کسی از طرف رئیس جمهور آتی کشوری بیاید و به سفیر کشوری بگوید که «من کشور شما را دوست دارم، بیایید کانال ارتباط سری برقرار کنیم». هر سفیری باشد با شنیدن آن دچار حمله قلبی خواهد شد.»

لازم به یادآوری است که چندی پیش روزنامه «واشنگتن پست” به نقل از منابع امنیتی خود اعلام کرد، در ماه دسامبر سال گذشته، یعنی دقیقا بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات و قبل از مراسم تحلیف و آغاز به کار دولت دونالد ترامپ، آقای کوشنر ظاهرا تلاش کرده تا با سفیر روسیه در واشنگتن در مورد ایجاد کانال ارتباطی سری بین واشنگتن و مسکو، به توافقاتی دست یابد تا دیگر نگرانی از شنود سرویسهای امنیتی وجود نداشته باشد.

دونالد ترامپ در واکنش به این اتهامات جدید، بار دیگر رسانه های گروهی آمریکا را به انتشار اخبار دروغ متهم کرد. جرالد کوشنر نیز گفته است که حاضر است در مقابل کنگره آمریکا شهادت بدهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید