در جلسه علنی

نمایندگان مجلس مجازات پرداخت نکردن بهای انشعابات را تعیین کردند

    کد خبر :26325

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مجازات پرداخت نکردن بهای آب، برق، تلفن و گاز را تعیین کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، نهم خرداد) خانه ملت و در جریان بررسی لایحه نحوه برخورد با استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن و گاز از مجموع 239 نماینده حاضر، با 169 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع ماده 3 این لایحه را تصویب کردند.

طبق ماده 3 این لایحه: مشترکان مجاز انشعاب‌های یاد شده غیردولتی مکلفند بهای خدمات مصرفی خود را در موعد مقرر پرداخت نمایند و در غیر این صورت پس از اتمام مهلت مناسبی که از سوی دستگاه ذیربط داده می‌شود، خدمات برق، گاز، آب و فاضلاب آنان توسط دستگاه ذیربط قطع می‌شود و همچنین با مشترکان مجاز دولتی مطابق با قوانین مربوطه و آئین‌نامه این قانون عمل می‌شود. در صورت استنکاف مشترک از پرداخت بهای خدمات، بدهی معوق، مقررات مربوط به اجرای مفاد اسناد رسمی لازم‌الاجرا، قابل وصول می‌باشد و مصرف‌کنندگان در صورت اعتراض می‌توانند از طریق مراجع قضایی پیگیری لازم را انجام دهند.

همچنین در تبصره ماده 3 این لاحه آمده است: آئین‌نامه اجرایی این قانون توسط وزارتخانه‌های نیرو، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه با همکاری وزارت کشور تنظیم و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید