ذخیره سازی ۸۰هزار تن خرما برای رمضان۹۶

    کد خبر :26294

یک مقام مسئول با بیان اینکه ۱۶ درصد خرمای جهان در ایران تولید می‌شود، گفت: ذخایر خرما برای ماه رمضان امسال، حدود ۸۰ هزار تن بوده و که نزدیک به ۴۰هزارتن آن، خرمای مضافتی است.

ابوالقاسم حسن‌پور مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه کمبود خرما باعث افزایش قیمت این محصول در بازار شده است را رد کرد و اظهار داشت: ما هیچ مشکلی در تولید این محصول در کشور نداریم.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در جهان، ۷.۵ میلیون تن خرما تولید می‌شود، افزود: بیش از یک میلیون تن از این محصول، در ایران تولید می‌شود؛ به عبارتی می‌توان گفت حدود ۱۶ درصد خرمای جهان در کشور ما تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: تولید این محصول در استان‌های مختلف از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، جنوب کرمان، فارس، بوشهر، خوزستان، کرمانشاه و حتی یزد و اصفهان صورت می‌گیرد.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، بیشترین میزان تولید خرما را مربوط به استان‌های خوزستان، فارس، جنوب کرمان، کرمان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان دانست.

حسن پور، با بیان اینکه بیش از ۱۲ رقم تجاری خرما در کشور داریم، افزود: تولید خرما در سال ۹۵ بیش از یک میلیون و صد هزارتن بوده است و برآورد می‌شود میزان تولید این محصول در سال‌جاری بین یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن باشد.

وی ادامه داد: ارقامی مانند مضافتی، کبکاب، شاهانی، استعمران و ربی از جمله ارقامی هستند که مردم بیشتر آن‌ها را مصرف می‌کنند، که برای ماه مبارک رمضان ذخایری که در این زمینه در سردخانه‌ها وجود داشته، وارد بازار شده و مصرف می‌شود.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای رمضان امسال، حدود ۸۰ هزارتن ذخیره خرما در انبارها و سردخانه‌ها داشتیم که نزدیک به ۴۰ هزارتن آن خرمای مضافتی بوده است.

حسن پور اضافه کرد: معمولاً هر فرد برای ماه مبارک رمضان، بیشتر از یک کیلوگرم خرما مصرف نمی‌کند که بر همین اساس، ما کمبودی در این زمینه نداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید