با اشاره به عیادت از قربانی اسیدپاشی اخیر در تبریز

ساعی: دولت و مردم از قربانیان اسیدپاشی حمایت کنند

    کد خبر :261318

یک عضو فراکسیون زنان ضمن عیادت از دختر تبریزی قربانی اسیدپاشی در یکی از بیمارستان‌های تهران تاکید کرد که تمامی نهادهای مسئول، سازمان‌های مردم نهاد و مردم باید در جهت کاهش و رفع کارهای غیرانسانی همچون اسیدپاشی تلاش کنند.

زهرا ساعی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به عیادتش از معصومه جلیل پور قربانی اسیدپاشی در تبریز گفت: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که در روزهای اخیر داشتیم، پس از هماهنگی با خانواده ایشان، ادامه مداوای وی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت انجام خواهد شد.

وی در توضیح آخرین وضعیت بررسی طرح تشدید مجازات اسیدپاشی گفت: این طرح توسط بنده و سایر همکارانم در فراکسیون زنان بنا به ضرورت های پیش آمده تهیه شده و به امضای جمع کثیری از نمایندگان رسیده است و به کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی ارسال شده که با توجه به حادثه اخیر باید در ارجاع آن به صحن تسریع شود.

ساعی تاکید کرد که تمامی نهادهای مسئول، سازمان های مردم نهاد و خود مردم بهتر است تلاش لازم جهت کاهش و رفع کارهای غیرانسانی همچون اسیدپاشی را به کار گیرند.

به گفته وی، فروش اسید و مواد شیمیایی نیز به مردم باید بر اساس ضوابط و مقررات خاص و با نظارت های لازم از سوی دستگاه های مسئول صورت گیرد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین با تاکید بر لزوم افزایش فعالیت سازمان های مردم نهاد در زمینه حمایت از قربانیان اسیدپاشی و تلاش برای ریشه کن شدن آن از جامعه افزود: هزینه های درمان قربانیان اسیدپاشی بسیار سنگین است و بهتر است علاوه بر توجه و حمایت ویژه دولت، اقشار مختلف مردم نیز در قالب سازمان های مردم نهاد در این زمینه فعال باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید