بیش از 70 میلیون سیم کارت بدون کارکرد دست مردم

    کد خبر :25911

تازه ترین گزارش دفتربررسی های اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می دهد 71 میلیون و 412 هزار و 484 سیم کارت غیر فعال از همه اپراتورهای کشور اکنون در دست جمعیت 79 میلیون و 926 هزار و 270 نفری ایران است.، براساس این گزارش تعداد 82 میلیون و 986 هزار و 304 خط از مجموع بیش از 154 میلیون سیم کارت واگذارشده تا پایان پارسال در کشور فعال بوده است.
توزیع بیش از 150 میلیون سیم کارت توسط سه اپراتور مطرح کشور در بین مردم نشان از علاقه وافرآنان به داشتن جدید ترین وسیله ارتباطی جهانی و به اصطلاح به روز بودن مردم است.
وجود این تعداد سیم کارت در کشور ظرفیت متنابهی برای جوانان کشور است تا با غنیمت دانستن آن برای راه اندازی کسب و کارهایی که نیاز های جمعیت 79 میلیونی کشور را به صورت آنلاین برطرف می کند، اقدام کرده و علاوه بر ثروت آفرینی برای خود چالش بیکاری را کاهش دهند.
همین چندی پیش بود که رییس جمهوری در برنامه های انتخاباتی خود بر برنامه‌ ریزی مناسب برای اشتغال جوانان و بانوان، بویژه در حوزه فناوری اطلاعات ارتباطات تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد همه دستگاه‌ها دست به دست هم داده و از نیروی انسانی با استعداد ایرانی در این بخش استفاده بهینه شود.
اکنون با توزیع این میزان سیم کارت فعال که نشان دهنده وجود تلفن های همراه فعال در دست مردم است بهترین فرصت را برای مسئولان فراهم می کند تا با فراهم کردن سازوکارهای لازم جوانان را برای ایجاد اشتغال در این بخش تشویق کنند.
اکنون جوانان مستعد ایرانی می توانند هر گوشی تلفن همراه را تبدیل به یک منبع درآمد سرشار برای خود کرده و علاوه برآن برای دیگران نیز اشتغال زایی کنند.
اکنون بخش های گردشگری، خدمات حمل و نقل، خدمات هتلداری و دیگر بخش های خدمت رسان زمینه ای مناسب برای حضور جوانانی است که می توانند با نوشتن یک برنامه نرم افزاری این خدمات را به مردم ارایه کرده و در زندگی آنان تسهیلات ایجاد کنند.
پیشتر استاد فناوری اطلاعات دانشکده علوم و فنون جدید دانشگاه تهران تاکید کرد کسب و کارهای ایجاد شده در فضای مجازی تاثیر خوبی بر جامعه داشته است اما برخی رفتارهای ناامیدکننده فعالان این کسب و کارها را فراری می دهد.
«حسین بوبرشاد» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: اکنون کسب و کارهای فضای مجازی کارهای مردم را تسهیل کرده که همین موضوع رضایت عمومی را به دنبال داشته است و نباید با ایجاد روحیه یاس و ناامیدی موجب شد این کسب و کارها فراری شوند.
اکنون وقت آن رسیده با تدوین برنامه های دقیق و کارشناسانه همه موانع ایجاد اشتغال بر بستر ارتباطات و فناوری اطلاعات(آی سی تی) برداشته شود تا شاهد هجوم کارآفرینان بر این بستر باشیم.
علاوه بر این دولت یازدهم در تلاش است به زودی پروژه دولت همراه را کلید بزند که این خود بهترین فرصت را در اختیار جوانان قرار خواهد داد تا برای ایجاد اشتغال از این فرصت نهایت بهره را ببرند.
محمود واعظی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات پیشتر به ایجاد یکصد هزار شغل در بخش آی.سی.تی در پارسال اشاره کرد و از عزم دولت یازدهم برای ایجاد اشتغال 130 هزار نفری در امسال خبرداد.
اکنون توزیع 154 میلیون سیم کارت در کشور بیانگر فراهم شدن زمینه لازم برای ایجاد این میزان شغل است.
* کلام آخر
اکنون زیرساخت های لازم برای توسعه اشتغال بر بستر آی.سی.تی فراهم شده است و حال باید جوانان کشور عزم خود را جزم کرده و از این فرصت گرانبها نهایت بهره برداری را بکنند و ضمن ایجاد ثروت های خوب برای خود سطح اشتغال کشور را افزایش دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید